طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

مراحل طرز تهیه پیاز داغ مجلسی ترد و چیپسی رنگی آش رشته

پیاز داغ مجلسی یکی از پر مصرف ترین نوع سبزیجات میباشد . بهتر است که پیاز را همیشه تازه مصرف کنید و از نگهداری آن درون فریزر برای مدت طولانی خود داری نمایید . چون هر چه بیشتر درون یخچال نگهداری شود به همان اندازه ارزش غذایی خود را از دست میدهد .

دستور پخت

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

مرحله اول

برای تهیه پیاز داغ مجلسی و خوشرنگ پس از اینکه پوست پیاز ها را جدا نمودید آنها را از وسط به دو نیم تقسیم نمایید ، سپس به کمک یک رنده آلمانی آنها را یکنواخت و یکدست رنده نمایید یا به صورت خلالی با چاقو برش بزنید .

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد پیازها را برای مدت زمان ۵ دقیقه درون آب جوش قرار دهید ، پس از انجام این کار پیاز ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود ‌.

مرحله سوم

در این مرحله ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به ارتفاع یک سانتیمتر روغن درون تابه بریزید . وقتی که روغن داغ شد ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه نمایید ، حالا به اندازه یک کفگیر از پیاز ها برداشته و درون ماهیتابه بریزید .

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید تا پیاز ها به خوبی سرخ شوند ، حالا با کمک یک کفگیر چوبی پیاز داغ ها را مرتب هم بزنید تا از سوختن آنها جلوگیری کنید . پس از اینکه پیاز ها به صورت یکنواخت و یکدست شدن به وسیله یک کفگیر سوراخ دار پیازهای طلایی شده را بردارید .

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز ها را بر روی یک دستمال آشپزخانه خشک بریزید و با یک چنگال کوچک آنها را از ام جدا کنید تا روغن داغ میان آنها خارج شود و به راحتی سرد شوند . این کار شما از تیره شدن رنگ پیاز داغ ها جلوگیری می کند .

مرحله ششم

این مقدار پیاز را در ۴ الی ۵ نوبت شما سرخ کنید . پیاز داغ های آماده شده را در ظرف در بسته ریخته ، می توانید آن ها را درون یخچال برای مدت زمان یک هفته و یا درون فریزر برای مدت زمان یک ماه نگهداری نمایید و برای تزیین آش رشته از آن استفاده کنید .

مرحله هفتم

بهترین نوع ماهی تابه برای سرخ کردن پیاز ماهیتابه سنگین چدنی و یا گرانیتی می‌باشد . برای سرخ کردن پیاز نیز از روغن هایی استفاده کنید که نقطه دود بالایی دارند و دیرتر می سوزند . هرچه ماهیتابه شما پهن تر باشد و فضا برای تفت دادن پیاز ها بیشتر باشد در پایان پیازداغ بهتری خواهیم داشت . در هنگام سرخ کردن توجه کنید که روغن شما داغ باشد اما حرارت اجاق گاز بر روی  حالت ملایم قرار بگیرد . بهتر است برای اینکه مزه بهتری داشته باشند از مقداری نمک و یا فلفل به عنوان چاشنی استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.