طرز تهیه آش دوغ اردبیل

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

دستور پخت آش محلی ترکی اصیل خوشمزه همراه با گوشت، آش خوش طعم ساده و محلی مخصوص شهر سرعین استان اردبیل در ضمن این غذا را در شهرهای دیگر مانند کردستان ، شیراز ، همدان و قزوین نیز میتوانید پیدا کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش دوغ اردبیل در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
دوغ۴تا۴/۵کیلو
گوشت۱۰۰ گرم
سبزی آش خرد شده۳۰۰ گرم
نخود پخته شده۱پیمانه
برنج شسته شده۱پیمانه
تخم مرغ۱عدد
آرد۱قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

مرحله ۱

برای تهیه این آش محلی خوشمزه گوشت را درون کاسه ریخته و نوک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید سپس روی آن یک قاشق چایخوری آرد ریخته و با دست مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود حالا این گوشت را بصورت فندوق های ریز گرد نمایید.

مرحله ۲

در مرحله بعد دوغ را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم، یک کاسه از دوغ را برداشته و درون آن برنج و آرد و تخم‌مرغ را اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شوند.

مرحله ۳

سپس درون قابلمه ریخته و مدام این مواد را هم می‌زنیم تا به جوش بیاید، حالا ساقه های خرد شده سیر را اضافه کنید و پس از گذشت ۵ الی ۸ دقیقه سبزی آشی را اضافه میکنیم ، حرارت را کم کنید تا حسابی آش مجلسی جا افتاده شود.

مرحله ۴

در مرحله بعد نخود پخته شده و پس از آن کوفته قلقلی های آماده شده را به آش اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا غذای محلی ما آماده برای سرو شود.

مرحله ۵

شما میتوانید تخم‌مرغ را از غذای خود حذف کنید، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد، برای اینکه طعم بهتری داشته باشید میتوانید ۲ قاشق غذاخوری شوید تازه به آش اضافه نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.