طرز تهیه آش ترخینه

 

طرز تهیه آش ترخینه با جو تزیین آش ترخینه طرز تهیه آش ترخینه با جو

دستور پخت آش محلی خوشمزه با عدس و دوغ، ترخینه معولا از موادی مانند بلغور جو و گندم درست میشود این مواد را در دوغ ترش خیسانده و زمانی که دوغ بخوبی بخورد بلغور و گندم رفت آنرا به صورت گلوله درست کرده و خشک مینمایند و در طول سال از آن استفاده میکنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ترخینه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ترخینه۴ تا گلوله
سبزی آشنیم کیلو
پیازیک عدد بزرگ
عدسدو پیمانه
سیر سرخ شدهکمی
نعنا خشکدو قاشق
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
دوغیک لیوان

طرز تهیه آش ترخینه

مرحله ۱

در شروع آشپزی ترخینه و عدس را در آب گرم بخیسانید، سپس پیاز را بصورت خلالی خرد نموده درون تابه ریخته و با روغن خیلی کم سرخ کنید، پس از اینکه پیاز ها طلایی رنگ شد مقداری از پیاز سرخ شده را برای تزیین آش جدا کنید.

مرحله ۲

الباقی پیاز را با سیر و یک قاشق نعنا خشک و نمک و فلفل و زردچوبه تفت دهید پس از انجام این کار، عدس را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه کنید بر روی اجاق گاز قرار دهید تا عدس بپزد سپس ترخینه را اضافه کنید.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، سبزی پاک شده را خرد کنید به آش خانگی اضافه نمایید سپس بلغور را بریزید برای این که آش ته نگیرد مدام آنرا هم بزنید، پیاز و سیر سرخ شده را اضافه کنید ، در دقایق پایانی پخت دوغ را به مواد اضافه کنید.

مرحله ۴

پس از چند جوش اجاق گاز را خاموش نمایید. پیاز سرخ شده ای را که برای تزیین برداشته بودید را با یک قاشق نعنا خشک و کمی روغن تفت دهید و با آن آش خوشمزه را تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.