طرز تهیه آش گوجه سبز

طرز تهیه آش گوجه سبز

طرز تهیه آش گوجه سبز، یک آش سنتی ترش مزه و جذاب مخصوص فصل بهار. به خاطر وجود سبزیجات معطر آش خوش عطری میباشد. مصرف آن برای پاکسازی و سم زدایی صفرا توصیه می شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه سبز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آش گوجه سبز
پیاز۱ عدد
لپهنیم پیمانه
برنجنیم پیمانه
گوشت‌ چرخ کرده‌به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ ق غ
گوجه سبز۱ پیمانه
زردچوبه۱ ق چ
نمک و فلفلبه‌ مقدار لازم
جعفری، گشنیز و شوید۱ پیمانه
عصاره ی مرغ یا گوشت‌اختیاری

طرز تهیه آش گوجه سبز

مرحله اول

برای شروع پیاز را به صورت نگینی خرد میکنیم سپس ماهیتابه را روی اجاق گذاشته مقداری روغن اضافه کنید، پس از اینکه روغن داغ شد پیازها را با زردچوبه و رب گوجه فرنگی تفت می دهیم.

مرحله دوم

لپه و برنج را باید از قبل بخیسانید پس از انجام این کار و تفت دادن پیاز لپه و برنج را به پیاز داغ اضافه میکنیم. به مقدار مناسب آب درون ظرف بریزید و درب آن را ببندید. اجازه دهید تا برای دو ساعت با حرارت کم بپزد.

مرحله سوم

در این فاصله زمانی گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و نمک و ادویه مخلوط کنید. گوشت را ورز دهید تا جا افتاده و منسجم شود. گوشت قلقلی خورش را آماده کنید. صبر کنید تا برنج و لپه آماده شود.

مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده که گوشت قلقلی را همراه با گوجه سبز و ادویه های مخصوص به خورشت اضافه کنید. اجازه دهید تا با حرارت ملایم برای یک ساعت دیگر مواد خورشت پخته و جا افتاده شود.

مرحله پنجم

حالا زمان آن رسیده که عصاره گوشت یا مرغ را اضافه کنید بعد از از انجام این کار و در اواخر پخت یک پیمانه سبزی خرد شده که شامل جعفری و گشنیز و شوید می شود را اضافه کنید. حالا می توانید آش را نوش جان کنید.

منبع :deserkade_t.a

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.