آش آلو

طرز تهیه آش آلو طرز تهیه آش آلو با رشته اش الو با حبوبات

آش آلو

طرز تهیه و پخت آش آلو خانگی و خوشمزه و مجلسی با عدس و رشته غذای مخصوص اردبیل و تبریز ، یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایران آش میباشد که در شهرهای مختلف با اندکی تغییرات در مواد اولیه طبخ میشود .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه آش آلو

  • یه لیوان لوبیا چیتی
  • نصف لیوان نخود
  • نصف کمی کمتر عدس
  • الو اندازه یه پیاله ماست خوری  ده عدد
  • رشته به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه آش آلو

برای تهیه این آش خوش طعم ابتدا حبوبات مورد نظر را یک شب قبل از آشپزی درون آب خیس میدهیم و پس از آماده شدن آنها را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه میکنیم بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر میکنیم تا حبوبات پخته شوند ، در همین حال درون قابلمه ای جداگانه یک عدد پیاز را بصورت نگینی خرد کرده و همراه با کمی روغن تفت دهید سپس ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از آن کمی زردچوبه را همراه با دو قاشق چایخوری نعنا به پیاز داغ ها اضافه نمایید مواد را کمی با هم تفت دهید .

در مرحله بعد آلو و حبوبات را همراه با آب درون قابلمه و مقداری نمک به مواد اضافه کنید درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه پخته و جا افتاده شود . در آخرین مرحله رشته آشی خرد شده را درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا آش شما آماده برای سرو شود . حالا برای طعمی متفاوت و جدید میتوانید کمی آب غوره یا آب نارنج به آش اضافه کنید . برای تزیین آش محلی نیز از مقداری نعنا داغ استفاده کنید . یک غذای مناسب و بسیار خوشمزه برای افرادی که دچار سرماخوردگی و گلو درد شده اند .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 شهریور 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.