دمی گوجه با ته انداز مرغ


دمی گوجه با مرغ,دمی گوجه ساده,دمی گوجه با گوشت,دمی گوجه نی نی سایت,دمی گوجه با مرغ ریش ریش,دمی گوجه دونفره,دمی گوجه با ته انداز مرغ,دمی گوجه بدون سیب زمینی,دمی گوجه با مرغ نی نی سایت,دمی گوجه نواب ابراهیمی,دمی گوجه با بلغور گندم,دمی گوجه شیرازی,دمی گوجه با لوبیا سبز,دمی گوجه با گوشت چرخ کرده,دمی گوجه با پلوپز

طرز تهیه یک غذای بسیار خوشمزه و ساده ایرانی با مرغ زعفرانی به نام دمی گوجه. با اینکه دستور پخت بسیار ساده و راحتی دارد اما طعم و مزه آن بسیار بی‌نظیر و جذاب می‌باشد. می‌توانید این غذا را هم به لیست غذاهای روزمره خود اضافه کنید.اصالت این غذا از زمان دوره قاجار میباشد و زادگاه اصلی آن کشور ترکیه است. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله دمی گوجه با ته انداز مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج : ۴ پیمونهسیب زمینی دو عدد متوسطران مرغ : دو عدد کامل
گوجه : ۴ عددپیاز درشت : یک عددادویه پلو : زرد چوبه و نمک
یه پیاز متوسطنصف فلفل دلمهنمک ادویه کاری و فلفل قرمز

دمی گوجه بدون رب

۱

همیشه سعی کنید آشپزی را با حوصله و عشق انجام دهید و از کار خود لذت ببرید تا در پایان و بعد از آشپزی از غذایی که تهیه کرده‌اید لذت ببرید. ران مرغ را همراه با پیاز و نمک و ادویه و فلفل دلمه‌ای و آب سرد درون قابلمه می‌ریزیم.

۲

مدت زمان مورد نیاز ما برای نیم پز شدن مرغ ها در این مرحله تقریباً ۴۵ دقیقه می‌باشد. در این فاصله زمانی ما باید پیاز را بصورت نگینی خرد کنیم، گوجه ها و سیب زمینی ها را هم پوست بگیریم و خرد نماییم.

۳

پیازهای خرد شده را با کمی روغن درون تابه ریخته و تفت می‌دهیم سپس تکه‌های سیب زمینی را اضافه می‌کنیم و به تفت دادن ادامه می‌دهیم اندکی بعد نمک و زردچوبه را همراه با گوجه‌های خرد شده اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا آب گوجه‌ها کشیده شود.

۴

حالا نوبت اضافه کردن ۴ پیمانه برنج می‌باشد، بعد از انجام این کار ۴ پیمانه آب سرد به مواد اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب برنج کاملاً تبخیر شود. تا الان تقریباً ۴۵ دقیقه شما تمام شده و مرغ‌ها هم به صورت نیم پز آماده شده‌اند.

۵

داخل قابلمه مورد نظر روغن و زعفران دم کرده بریزید سپس ران‌های مرغ را کف قابلمه قرار دهید. حالا روی تکه‌های مرغ را با پلوی مخلوط پر کنید و سطح آن را صاف کنید. این پلوی مجلسی و خوشمزه را با حرارت ملایم دم می‌گذاریم تا آماده برای سرو شود. با سالاد شیرازی یا این ترشی خونگی نوش جان کنید.

منبع : zeynab.rajabi

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.