طرز تهیه ترشی ربی بندری

طرز تهیه ترشی بندری بوشهری
طرز تهیه ترشی بندری بازاری
طرز تهیه ترشی بندری ساده
طرز تهیه ترشی با رب گوجه فرنگی
طرز تهیه ترشی بندری مهرام
طرز تهیه ترشی گل کلم با رب گوجه فرنگی
فیلم طرز تهیه ترشی بندری
طرز تهیه ترشی لیته با رب گوجه

طرز تهیه ترشی ربی بندری با گل کلم و بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین ترشی‌های جنوب با طعم و مزه تند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ترشی ربی بندری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی با رب گوجه فرنگی
۱ عدد گل کلم۳ عدد بادمجان
چند عدد فلفل تند۵عدد هویج
۱ ق غ سیاه دانهنمک و زردچوبه کمی
۱ ق مرباخوری ادویه ترشیسرکه به میزان لازم
۱ ق غ پر سبزیجات خشک معطر۲ ق غ رب گوجه

طرز تهیه ترشی ربی بندری

مرحله اول

بهتر است قبل از شروع کار صیفی‌جات را کاملاً ضدعفونی کرده و به خوبی بشویید. مواد رو روی یک پارچه خشک پهن کنید تا آب اضافی آنها گرفته شود. به سلیقه خود بادمجان و هویج و گل کلم را در اشکال و اندازه‌های مختلف برش بزنید.

مرحله دوم

بادمجان را همراه با هویج و فلفل‌های تند خرد شده درون قابلمه بریزید سپس سرکه و نمک را اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی بجوشد. اکنون می‌توانید گل کلم خرد شده را هم با سبزیجات خشک معطر به ترشی اضافه کنید.

مرحله سوم

زردچوبه و بعد از آن ادویه ترشی و سیاه دانه را به مواد اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید بعد از کمی جوشیدن حرارت را خاموش کنید. یک قابلمه مناسب زیر آبکش گذاشته و سبزیجات را درون آبکش خالی کنید.

مرحله چهارم

سرکه درون قابلمه را کنار قرار دهید. سبزیجات که به صورت نیم پز آماده شده‌اند را روی پارچه یا سینی پهن کنیم تا کمی خنک شوند. با انجام این کار ترشی شما بعد از اینکه جا افتاده و آماده شد ترد خواهد شد.

مرحله پنجم

درون یک قابلمه کوچک رب گوجه را همراه با فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید در حدی که بوی خامی رب گرفته شود برای سه چهار دقیقه تفت دادن. حالا یک لیوان از سرکه را به رب گوجه اضافه کنید.

مرحله ششم

رب گوجه را با سرکه مخلوط کنید و برای چند دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. اجاق را خاموش کنید و صبر کنید تا مخلوط رب گوجه خنک شود. ظرف‌های مخصوص ترشی را آماده کنید و آنها را با صیفی‌جات آماده شده پر کنید.

مرحله هفتم

حالا مخلوط رب گوجه را روی مواد بریزید و بعد از آن با سرکه درون قابلمه ظرف‌ها را پر کنید. با کیسه فریزر روی ظرف‌ها را بپوشانید و درب آنها را محکم ببندید. اجازه دهید تا برای یک هفته در سایه و جای خنک بماند تا جا افتاده شود.

منبع : miss_masoom_1365

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 شهریور 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.