طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای طرز تهیه بادمجان شکم پر ساده طرز تهیه بادمجان شکم پر بدون گوشت طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی ترشی طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر گیلانی طرز تهیه بادمجان شکم پر گیلانی بادمجان شکم پر برای مهمانی

بریم برای پخت یک غذای خوشمزه و بسیار آسان بادمجان شکم پر شمالی که خیلی سریع می توانید آن را بپزید. یک غذای اصیل گیلانی که مواد اصلی آن بادمجان و گوشت چرخ کرده و گردو می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
بادمجان گوشتی۵ عدد
گوشت چرخکرده۲۰۰ گرم
گردو آسیاب شده۱ پیمانه
پیاز۱ عدد برای مواد داخل بادمجانها
پیاز۱ عدد برای سس
گوجه فرنگی رنده شده۲ عدد برای سس
زرشک۱ قاشق غذاخوری
سبزی پلویی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زرد چوبهبه میزان لازم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

 

مرحله اول

غذای مناسب برای افرادی که دنبال پخت غذا با گوشت چرخ کرده میباشند اولین کاری که میکنیم گرفتن پوست بادمجان ها می باشد به طوری که کلاهک بادمجان از آن جدا نشود برای اینکه در زمان سرخ کردن، بادمجان له نشود.

مرحله دوم

حالا بادمجان های پوست گرفته شده را درون آب نمک قرار دهیم تا با این کار بتوانیم تلخی آنها را بگیریم و همین کار یک ترفند مناسب برای مصرف کمتر روغن در هنگام سرخ کردن بادمجان می‌باشد.

مرحله سوم

پیاز خرد کنید و همراه با کمی زردچوبه درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید. پس از سرخ شدن پیاز ها گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم و با همدیگه تفت میدهیم، مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن زرشک و یک قاشق رب گوجه فرنگی میرسه. از اضافه کردن گردو آسیاب شده و سبزی پلویی هم غافل نشید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم تا آماده شوند.

مرحله پنجم

درون ماهیتابه ای که قرار بادمجان ها را بچینیم سس این غذای شمالی را می پزیم. یکی از پیاز هایی که مونده رو خرد کنید و درون ماهیتابه تفت دهید، حالا پوره گوجه فرنگی رو همراه با یک قاشق رب و نمک و فلفل اضافه کنید.

مرحله ششم

حرارت را کمی بالا ببرید تا این مواد به جوشد و به غلظت مناسب برسد. بادمجان‌ها را برش میزنیم و آنها را با مواد گوشتی پر می کنیم. درون ماهیتابه ای که سس را آماده کردیم میچینیم.

مرحله هفتم

اکنون می‌توانید درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم غذا پخته و حسابی جا افتاده شود. این غذای اصیل شمالی را می توانید با برنج و ترشی سیر خوشمزه نوش جان کنید.

منبع :cookbook_by_diila

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.