طرز تهیه بادمجان و گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه بادمجان و گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه بادمجان و گوشت چرخ کرده در فر غذایی متفاوت و خوشمزه با گوشت چرخ کرده و بادمجان. همان طور که از عکسش پیداست این غذای جذاب و دلبر باید خوشمزه و لذیذ باشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان و گوشت چرخ کرده در فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم رول بادمجان
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز (رنده شده)۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سیر (رنده شده)۲ حبه
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
مغز نان باگت پودر شده۱ استکان
زیره فلفل سیاه۱ قاشق مرباخوری
نمک جعفری(به دلخواه)
بادمجان۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب۱ و نیم لیوان

طرز تهیه بادمجان و گوشت چرخ کرده در فر

مرحله اول

برای تهیه این خوراک جذاب بعد از شستن بادمجان ها پوست آن ها را بصورت یک در میان بگیرید و به صورت ورقه ای نازک برش بزنید. (میتوانید برای گرفتن تلخی، بادمجان ها را درون آب نمک قرار دهید)

مرحله دوم

حالا مواد گوشتی را آماده کنید، گوشت چرخ کرده را با ادویه‌ها و سیر و پیاز و مغز نان باگت و سبزی خرد شده و تخم مرغ مخلوط کنید. مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا مخلوط و منسجم شوند.

مرحله سوم

روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود. برش‌های بادمجان را درون روغن داغ ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید. سیخ‌های چوبی را آماده کنید.

مرحله چهارم

از مواد گوشتی اندازه یک تخم مرغ برداشته و دور سیخ چوبی بکشید. به دستان خود آب بزنید تا مواد گوشتی به آن نچسبد. ورقه‌های بادمجان سرخ شده را دور سیخ‌های چوبی و گوشت بپیچانید. برای هر سیخ یک ورق بادمجان کافیست.

مرحله پنجم

بهتر است برای پخت این غذا بادمجان‌های دراز انتخاب کنید. حالا سیخ‌ها را درون ظرف مناسب برای فر قرار دهید. رب گوجه فرنگی را با آب و نمک مخلوط کنید سپس به عنوان سس روی سیخ های گوشت بریزید.

مرحله ششم

فر را باید از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود درجه آن را بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۵ دقیقه غذا درون فر مغز پخت و جا افتاده شود. امیدواریم تهیه کنید و در کنار پلو و با ترشی مخلوط خوشمزه تست کنید و لذت ببرید.

منبع : masi_chef

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.