طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی

طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی با رب انار به سبک بوشهری ها در ماهیتابه

ماهی شکم پر جنوبی را همراه با رب انار و تمر هندی به روش بوشهری تهیه کنید برای پخت این خوراک بهتر است از ماهی سنگسر یا هامور استفاده نمایید .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

ماهی سنگسر۱ عدد
پیاز۱ عدد
سبزی گیشنیز۳۲۰ گرم خرد شده
سبزی شنبلیله‌۸۰ گرم خرد شده
تمر هندینصف لیوان حل شده
گردو۳ ق غ
سیر۷ حبه رنده شده
ب گوجه۱ ق غ
نمک ،فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار لازم
رب انار و‌ روغن زیتونبه مقدار لازم

ماهی سالمون در فر

طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی

مرحله اول

برای تهیه ماهی شکم پر جنوبی به روش رستورانی در گام اول ماهی را به خوبی تمیز کرده و می شوییم سپس به ماهی نمک زده و برای دو ساعت اجازه می‌دهیم تا نمک بخورد بافت ماهی برود و پس از گذشته دو ساعت آن را دوباره زیر آب گرفته و می شوییم .

مرحله دوم

در مرحله بعدی پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته با حرارت ملایم اجاق گاز پیاز ها را تفت میدهیم تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار را همراه با شنبلیله به پیاز داغ اضافه کرده و به خوبی با هم تفت میدهیم تا رنگ سبزی ها تیره شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تمر هندی و سیر له شده می باشد مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و پس از آن گردو را همراه با شهید خشک اضافه کرده و دوباره تفت می دهیم . در پایان به این مواد زردچوبه را همراه با فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک اضافه میکنیم و برای یک دقیقه با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم .

مرحله چهارم

حالا برای مرینیت ماهی مواد را درون شکم ماهی ریخته و روی ماهی را با روغن زیتون و رب انار رو مال می کنیم . اکنون باید سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید سپس ماهیرا درون سینی قرار داده و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون گاز قرار می دهیم .

مرحله پنجم

برای اینکه تست کنید ماهی پخته شده است یا نه با یک چنگال در اون قسمت های قطور ماهی فرو نمایید اگر به راحتی داخل بافت ماهی وارد شد یعنی اینکه ماهی کبابی در فر پخته شده و آماده برای سرو شده است .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.