طرز تهیه اسفناج پلو

طرز تهیه اسفناج پلو

اگر خود شما و یا سایر اعضای خانواده میانه خوبی با مصرف اسفناج ندارید و می‌خواهید این گیاه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید می توانید با استفاده از اسفناج پلو نظر اعضای خانواده را تغییر دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برگ اسفناج۵۰۰ گرم
گوشت۲۵۰ گرم
برنج۲ پیمانه
پیاز۳ عدد کوچک
نمک،فلفل سیاه،زردچوبهبه مقدار لازم
زیره،پول بیبر و زعفرانبه مقدار لازم
کره حیوانی۲ ق غ
زرشک۲ ق غ

طرز تهیه اسفناج پلو

مرحله ۱

برای پخت این غذای سالم و بسیار مقوی ابتدا پیاز را خرد کرده درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید کمی که پیازها سبک و شیشه ای شدند، گوشت را اضافه کنید مواد را کمی با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله ۲

سپس کمی زردچوبه به آنها اضافه کرده و با هم مخلوط کنید حالا نوبت به اضافه کردن آب می رسد درب ماهیتابه را ببندید و برای مدت زمان ۳ ساعت اجازه دهید تا گوشت با حرارت ملایم کاملاً پخته و جا افتاده شود.

مرحله ۳

در این فاصله زمانی دو عدد پیاز را رنده کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس اسفناج ها را در اندازه دلخواه خورد کرده به پیاز های سرخ شده اضافه کنید و با هم تفت دهید تا آب اسفناج کشیده شود.

مرحله ۴

حالا نوبت به اضافه کردن ادویه ها می رسد پس از اینکه گوشت کاملا پخته شد روغن حیوانی را همراه با ادویه ها و زعفران به آن اضافه کنید و تفت دهید سپس زرشک را در مرحله پایانی اضافه کنید و کمی باهم سرخ نمایید.

مرحله ۵

در مرحله بعد برنج را آبکش نمایید سپس یک لایه برنج یک لایه مایه اسفناج بریزید و لا بلای برنج زیره سیاه و فلفل سیاه بپاشید، در مرحله پایانی زعفران را اضافه کنید و برنج را دم بگذارید تا آماده شود.

مرحله ۶

پس از اینکه برنج آماده شد و کاملا دم کشید این خوراک مجلسی و بسیار خوشمزه را همراه با گوشت و زرشک تفت داده شده مخلوط کنید و در سینی های مخصوص خود غذا را کشیده و نوش جان نمایید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.