طرز تهیه فلافل خوزستانی

 طرز تهیه فلافل خوزستانی نی نی سایت طرز تهیه فلافل ساده طرز تهیه فلافل خوزستانی با سیب زمینی طرز تهیه فلافل ترد و پفکی طرز تهیه فلافل بوشهری طرز تهیه فلافل برای 5 نفر طرز تهیه فلافل جنوبی اصل فیلم تهیه فلافل خوزستان

طرز تهیه فلافل خوزستانی با تمام نکات و فوت و فن های این غذای پرطرفدار و خوشمزه جنوبی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل خوزستانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فلافل
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
جعفری ساطوری شده۲ الی ۳ قاشق سوپ خوری
نخود خشک۱ لیوان دسته دار
سیر۲ حبه
سیب زمینی۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه فلافل خوزستانی

مرحله اول

یک لیوان نخود را بشویید و آن را برای ۲۴ ساعت درون آب بخیسانید؛ در طول این مدت چند بار آب آن را عوض کنید؛ سپس درون آبکش بریزید تا آب اضافه آن گرفته شود. حالا نخودها را برای دو مرحله چرخ کنید.

مرحله دوم

بعد از مرحله اول چرخ کردن نخود ها،سیر و سیب زمینی را همراه با پیاز به نخود ها اضافه کنید و برای مرحله دوم با این مواد نخود ها را چرخ کنید. حالا به نخود چرخ شده نمک و فلفل و جعفری و ادویه فلافل را اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را کمی مخلوط کنید سپس تخم مرغ و بکینگ پودر را به آن اضافه نمایید حالا حسابی با دست ورز دهید تا کاملا مخلوط و مایه فلافل منسجم و یکدست شود. مواد را برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

از مایه اندازه گوله های کوچک برداشته و حالت دهید، ماهیتابه را بر روی حرارت قرار دهید، روغن تقریباً زیادی درون ماهیتابه بریزید، پس از اینکه روغن حسابی داغ شد گوله های کوچک فلافل را درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید.

مرحله پنجم

برای سرخ کردن فلافل ها از قابلمه کوچک استفاده کنید بهتر است، مقدار روغن باید در حدی باشد که قرص های فلافل درون آن شناور باشند. صبر کنید تا روغن داغ شود سپس شروع به سرخ کردن فلافل ها کنید.

منبع:ahwaznama

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.