طرز تهیه کباب ترکی مرغ

طرز تهیه کباب ترکی مرغ

برای تهیه این غذای خوشمزه می توانید در گوشت گوسفند و یا گوساله نیز استفاده کنید، نیازی به استفاده از روغن زیادی ندارید فقط کمی کف ماهیتابه را چرب کنید تا مواد حالت کبابی پیدا کنند.بهتر است از ماهیتابه چدنی استفاده کنید.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ترکی مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
قارچ (ورقه شده)۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای (خرد شده)۲عدد
گوجه فرنگی (خرد شده)۲عدد
سیر۱حبه
زعفران (دم کرده)۱ق غ
آبلیمو۲ ق غ
روغن مایع۳ق غ
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترکی مرغ

مرحله ۱

برای پخت یک کباب ترکی خوشمزه با مرغ پس از اینکه فیله مرغ را در ابعاد کوچک خورد کردید آنها را درون کاسه ریخته و آبلیمو را همراه با زعفران و نمک و فلفل اضافه نمایید،حالا تکه های مرغ را به این سس آغشته کنید.

مرحله ۲

کاسه را درون یخچال قرار دهید تا ادویه و چاشنی ها به خورد گوشت برود سپس ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و یک قاشق روغن اضافه کنید پس از اینکه روغن داغ شد پیاز را اضافه کرده و آن را تفت دهید.

مرحله ۳

پس از اینکه پیازها سبک و نرم شد آن را از درون ماهیتابه خارج کنید سپس فلفل دلمه‌ای را همراه با قارچ و یک قاشق آبلیمو درون ماهی تابه ریخته و با حرارت زیاد آنها را تفت دهید حرارت بالا باعث می‌شود تا قارچ آب نیندازد.

مرحله ۴

مواد را خارج کرده و گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید، درون یک ماهیتابه جداگانه تکه های مرغ را ریخته آنها را سرخ کنید سپس موادی را که از قبل تفت داده بودید اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۵

در این مرحله یک حبه سیر را رنده کنید و به مواد اضافه نمایید، حالا نوبت اضافه کردن نمک و فلفل می‌باشد، بعد از کمی تفت دادن غذای شما آماده برای سرو شده است. همراه با نان ساندویچی (خیارشور و کاهو) نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.