طرز تهیه مواد جوجه کباب

مواد جوجه کباب برای مزه دار کردن و مرینیت گوشت مرغ

مواد جوجه کباب تعیین کننده مزه و طعم غذا بعد از پخته شدن میباشند برای پخت این غذا از چاشنی و ادویه های گوناگون استفاده می کنند . از موادی چون ماست و سس مایونز و آبلیمو و رب گوجه فرنگی برای تهیه جوجه استفاده میشود .

مواد لازم برای تهیه جوجه

سینه ی مرغبه میزان لازم
زعفرونبه میزان لازم
ماست موسیربه میزان لازم
سس مایونزبه میزان لازم
آبلیموبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
پودر آویشنبه میزان لازم
پاپریکابه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
زنجبیلبه میزان لازم
رزماریبه میزان لازم
پیازبه میزان لازم

طرز تهیه مواد جوجه کباب

مرحله ۱

مواد جوجه کباب خوشمزه و خوش رنگ را با هم مخلوط می‌کنیم ، در ابتدا سینه های مرغ را در ابعاد مناسب که روی سیخ به راحتی قرار بگیرند برش می زنیم سپس آنها را درون یک کاسه ریخته و زعفران را همراه با ماست موسیر به تکه های گوشت اضافه میکنیم .

مرحله ۲

در مرحله بعدی سس مایونز را همراه با آبلیمو و روغن و پودر آویشن برای مرینیت جوجه کباب زعفرانی اضافه می نماییم ، پس از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردیم پودر پاپریکا را همراه با نمک و فلفل و زنجبیل و رزماری به سایر مواد اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا تمام تکه های مرغ به این چاشنی ها آغشته شوند .

مرحله ۳

حالا روی ظرف خود را پوشانده و برای مدت زمان تقریبا ۵ ساعت یا یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید تا حسابی خوراک جوجه شما مزه دار شود ، یک ربع قبل از اینکه غذا را کباب کنید آبلیمو را به آن اضافه کنید این کار باعث می شود تا خوراک شما ترد شود .

مرحله ۴

حالا یک ذغال یک دست و خوب را آماده کنید و پس از آن جوجه ها را به سیخ بکشید و روی حرارت یکدست منقل کبابی قرار دهید ، نیازی به باد زدن نیست اجازه دهید تا با همان حرارت غذا پخته شود ، باد زدن شما باعث سوختن روی جوجه ها خواهد شد ، میتوانید در لحظات پایانی یک فرچه آغشته به کره را روی خوراک مرغ کبابی خود بکشید ، همراه با سبزی خوردن و نان سنگک تازه حالشو ببرید . نوش جان

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.