جوجه کباب رستورانی

دستور مخصوص پخت جوجه کباب رستورانی جواد جوادی با سس مایونز و بدون استخوان در فر

جوجه کباب رستورانی را در منزل بصورت مجلسی و خوشمزه آماده کنید ، جوجه کباب روش های پخت مختلفی دارد که در این مطلب می‌خواهیم شما را با نکاتی کلیدی در مورد پخت جوجه آشنا کنیم ، یکی از نکات مهم استراحت دو مرحله ای جوجه ها می‌باشد در مرحله اول زعفران خالی را به جوجه ها اضافه میکنیم و اجازه می دهیم تا استراحت کند و در مرحله دوم الباقی مواد و ادویه ها را اضافه می کنیم توجه کنید .

اگر زعفران را با مواد دیگر مخلوط کنید رنگ و طعم زعفران به جای اینکه به خورد تکه های مرغ برود بیشتر جذب پیاز می شود . استفاده از زردچوبه نیز می‌تواند بوی ضخم مرغ را از بین ببرد . یکی دیگر از نکات مهم و اضافه کردن روغن در آخرین مرحله می باشد اگر قبل از این مراحل روغن را اضافه کنید باعث عدم جذب عطر و بوی مواد دیگر به بافت مرغ میشود . در پایان پخت و زمانی که جوجه ها داغ هستند با یک فرچه کره و آبلیمو را بر روی جوجه ها بکشید تا طعم بهتری را در هنگام سرو تجربه کنید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب رستورانی

  • برای ۱ کیلو جوجه
  • پیاز ۲ عدد بزرگ
  • فلفل دلمه ۱ عدد بزرگ
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • سس خردل ۱ ق.چ
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • زعفران دم کشیده ۲ ق.م
  • نمک به میزان دلخواه
  • فلفل قرمز،پاپریکا،آویشن  ۱/۲ ق.چ سرخالی
دستور پخت

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی

مرحله اول

آموزش کامل پخت جوجه کباب رستورانی با توضیح مفصل در مورد تمامی نکات کوچک و درشت پخت جوجه کباب زعفرانی ، شما در ابتدای کار سینه مرغ را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید ، سپس بر روی بال‌های مرغ با چاقو چاک ایجاد کنید تا در هنگام کباب کردن مغز پخت شوند .

مرحله دوم

زعفران دم کشیده را حاضر کنید و بر روی تکه های مرغ ریخته و با دست مواد را مخلوط کنید تا تمامی قسمت های مرغ به زعفران آغشته شود حالا ظرف حاوی مرغ ها را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کنار قرار دهید تا حسابی رنگ و عطر زعفران بر روی مرغ ها تاثیر خود را بگذارد .

مرحله سوم

حالا در این فاصله ۳۰ دقیقه ای پیاز فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و با مقداری نمک مخلوط کنید این مواد را کنار قرار داده و برای مرینیت مرغ ها آماده کنید ، زمانی که زعفران اثر خود را بر روی تکه های مرغ گذاشت و رنگ و مزه زعفران را گرفت با مواد دیگر آن را مخلوط کنید .

مرحله چهارم

ماست را همراه با سس خردل بر روی مرغ ها ریخته و آنرا مخلوط کنید سپس نمک را با ادویه هایی مانند پاپریکا و آویشن و فلفل قرمز به کاسه مرغ اضافه کنید ، موادرا با هم به خوبی مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ به ادویه آغشته شود

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز و فلفل دلمه‌ای را با مرغ مخلوط کنید در پایان روغن را اضافه کرده و مواد را ورز دهید حالا بر روی کاسه سلفون کشیده و آن را برای مدت زمان تقریبی ۱۰ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود .

مرحله ششم

زمانی که مرغ شما آماده شد منقل آتش را حاضر کرده به صورتی که زغال ها کاملا روشن شده باشد جوجه ها را به سیخ گرفته و بر روی من قرار دهید به صورت مداوم سیخ ها را بچرخانید تا کاملا یکنواخت دو طرف گوشت مرغ پخته شود . قسمت های با استخوان و بدون استخوان را جداگانه سیخ کنید .

مرحله هفتم

توجه داشته باشید در این روش نیازی به استفاده از آبلیمو ندارید چونکه آب لیمو بافت مرغ شما را سفت خواهد کرد ، پیاز و فلفل دلمه ای را در ابعاد درشت خرد کنید و در آخر آنها را نیز بصورت جداگانه در کنار جوجه ها به سیخ بکشید و کباب کنید ، و در کنار جوجه کباب خانگی سرو نمایید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.