طرز تهیه و پخت کدو حلوایی

آموزش بهترین روش پخت کدو حلوایی شیرین با پوست برای شب یلدا و کودکان

طرز تهیه و پخت کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی خانگی با شکر و شیره انگور و عسل ، این خوراک رژیمی و مناسب برای سرماخوردگی را میتوانید در قابلمه یا فر و یا ماکروویو تهیه نمایید . کدو حلوایی خوراک مخصوص فصل سرما با خواص بینظیر و روشهای مختلف برای پخت این خوشمزه پاییزی . با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه کدو

مواد لازم برای پخت کدو

  • کدو حلوایی
  • شکر
  • آب
دستور پخت

طرز تهیه و پخت کدو حلوایی

نحوه انتخاب کدو حلوایی

مهمترین کار برای داشتن یک خوراک کدو حلوایی خوشمزه انتخاب میوه های مناسب و شیرین می باشد یکی از نشانه های کدوی شیرین رنگ تیره آن می‌باشد ، در حال حاضر کدو حلوایی قنات اراک در استان مرکزی بهترین کدوی ایران می باشد . پس از اینکه کدو را به خوبی تمیز نمودید و با آب شستید ، با یک چاقوی خارج نموده و پرز درونی کدو را جدا کنید .پس از انجام این کار کدو را تکه تکه کنید و در اندازه های دلخواه برش بزنید .

پختن کدو حلوایی در قابلمه

برای پخت کدو حلوایی یک ماهیتابه لبه دار و بلند را انتخاب کنید ، با توجه به بافت این میوه نیاز نیست از آب زیادی استفاده کنید نصف لیوان آب کفایت میکند ، چون کدو در هنگام پخت آب می‌اندازد و آب زیاد باعث از بین رفتن شیرینی آن می‌شود ، ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس مقداری شکر اضافه کنید به جای شکر از نبات و شیره انگور نیز می توانید استفاده نمایید . درب ماهیتابه را بسته و اجازه دهید تا به آرامی پخته و جا افتاده شود .

مدت زمان پخت کدو در فر

توجه داشته باشید کدو را بیش حد نپزید چون ظاهر خود را از دست میدهد ، برای طعم خوب و دلنشین از دارچین هم میتوانید استفاده کنید ، مدت زمان آماده شدن کدو حلوایی در فر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با همین روش و مقدار آب می‌باشد .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.