چرا ماکارونی بهم میچسبه

چرا ماکارونی بهم میچسبه

با اینکه ماکارونی یک غذای فوری و بسیار ساده می‌باشد اما دانستن نکات و رازهای خوشمزه شدن این غذا به شما در آشپزی کمک خواهد کرد و دلایل خراب شدن غذا بعد از پخت را خواهید فهمید. چرا ماکارونی خمیر میشه,چرا ماکارونی بهم میچسبه,چرا ماکارونی شفته میشه,چرا ماکارونی دم نمیکشه,چرا ماکارونی خورد میشه,چرا ماکارونی له میشه,چرا ماکارونیم خوشمزه نمیشه,چرا ماکارونی شفته میشود,چرا ماکارونی سفت میشه,چرا ماکارونی قرمز نمیشه,چرا ماکارونی رنگ نمیگیره برای رسیدن به جواب این همه سوال در مورد پخت ماکارونی با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

چگونه ماکارونی درست کنیم

برای پخت ماکارونی باید به این نکته توجه کنید که خارج شدن نشاسته ماکارونی یکی از دلایل مهم برای خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌باشد، اگر نشاسته خارج شود سس غذا به خورد ماکارونی خواهد رفت. همین امر، غذای شما را بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهد کرد.

چگونه ماکارونی را آبکش کنیم

پس از پخته شدن ماکارونی شما باید به وسیله آب سرد ماکارونی‌ها را آبکش کنید با این کار درصد زیادی از نشاسته غذا خارج خواهد شد. بعد از انجام این کار با دست ماکارونی‌ها را باز کنید و اجازه ندهید تا آنها به هم بچسبند و غذای شما بد فرم شود.

چگونه ته دیگ ماکارونی درست کنیم

اگر می‌خواهید از سیب زمینی به عنوان ته دیگ غذا استفاده کنید قبل از اینکه آنها را درون قابلمه قرار دهید با مقداری روغن زیتون برش‌های سیب زمینی را سرخ کنید سپس آنها را در ته ظرف قرار دهید. با این ترفند براحتی از ظرف جدا میشود ته دیگ شما.

چگونه رنگ ماکارونی خوشرنگ درست کنیم

زمانی که ماکارونی‌ها در حال پخت هستند به آب جوش خود مقداری نمک و زردچوبه و روغن اضافه کنید. اضافه کردن این مواد از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری خواهد کرد و غذای شما بعد از پخت خوشرنگ‌تر می‌شود.

چگونه ماکارونی دم کنیم

یکی دیگر از نکات ساده برای پخت این غذا استفاده از ماکارونی‌های باریک و با قطر کم می‌باشد. میزان نشاسته این نوع از ماکارونی‌ها بسیار کمتر می‌باشد و زمان پخت آن هم نسبت به سایر ماکارونی‌ها کمتر است.

چگونه ماکارونی خوشمزه درست کنیم

زمانی که آب جوش شما آماده شد و قصد داشتید ماکارونی‌ها را اضافه کنید ابتدا کمی آبلیمو بریزید با کار مزه غذا جذاب‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود. سعی کنید از قابلمه‌های نسبتاً بزرگ استفاده کنید. با این کار ماکارونی حالت چسبندگی پیدا نخواهد کرد.

 

چگونه ماکارونی قرمز درست کنیم

برای اینکه سس غذا خوشمزه شود حتماً از سیر و فلفل دلمه‌ای استفاده کنید از ادویه‌های مرغوب کمک بگیرید تا طعم و مزه غذا دل نشین‌تر باشد. برای بهتر شدن عطر و رنگ غذا استفاده از یک قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده هم بد نیست.

منبع :chef_alireza_

 

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 آبان 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.