مرغ با رب انار


مرغ با رب انار و گردو,مرغ با رب انار نی نی سایت,مرغ با رب انار بدون گردو,مرغ با رب انار جواد جوادی,مرغ با رب انار و هویج,مرغ با رب انار و رب گوجه,مرغ با رب انار و آلو,مرغ با رب انار نواب ابراهیمی,مرغ با رب انار با گردو,مرغ با رب انار و انار,مرغ با رب انار شمالی,مرغ با رب انار طرز تهیه,مرغ با رب انار خانم گلاور,مرغ با رب انار و آلوچه

مزه دار کردن مرغ با رب انار و سماق یک غذای مجلسی و بسیار خوش طعم، اگر احساس می‌کنید از مزه‌های تکراری خسته شده‌اید و می‌خواهید طعم‌های جدید را امتحان کنید طرز تهیه این خوراک مرغ را ذخیره کرده و آن را تست کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌مزه دار کردن مرغ با رب انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
مرغ…..۲ تکهپیاز….۳ عددروغن…….۱/۴ پیمانه
آبلیمو…..۱/۴ پیمانهرب انار…..۱/۴ پیمانهرب گوجه……۱ ق غ خ
سماق….۲ ق غ خنمک…..نصف ق چ خفلفل….نصف ق چ خ
زردچوبه….نصف ق چ خسیر…..نصف ق چ خزعفران…به مقدار لازم

مرحله اول

برای شروع پیاز را به صورت خلالی باید خرد کنید پیازها را بعد از خرد کردن کف ماهیتابه پهن کنید حالا روی تکه‌های پیاز مرغ‌ها را قرار دهید. روی مرغ‌ها زعفران آب شده بریزید.

مرحله دوم

برای سس مخصوص این غذا باید روغن را با آبلیمو و رب انار مخلوط کنید به این مواد رب گوجه و سماق را هم اضافه کنید. حالا نوبت آن است که نمک را همراه با فلفل و زردچوبه و پودر سیر به سس اضافه کنید.

آشنایی با سماق

سماق از ادویه‌های طبیعی می‌باشد و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. این ادویه سالم و مقوی را می‌توانید با ماست ترکیب کنید یا به عنوان ادویه برای مزه‌دار کردن مرغ و ماهی استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از اینکه مواد سس مخلوط و یک دست شدند آن را روی تکه‌های مرغ بریزید. اجاق گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان دو ساعت با حرارت متوسط این خوراک لذیذ و جذاب بپزد.

مرحله چهارم

این خوراک را می‌توانید جز غذاهای رژیمی حساب کنید. در این دستور پخت احتیاجی به استفاده از آب ندارید. در هنگام پخت پیاز و مرغ آب خواهد انداخت و غذا با آب آن‌ها پخته خواهد شد.

منبع: ashpazi_nahal

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.