طرز تهیه قیمه ریزه

طرز تهیه قیمه ریزه نخودچی خوشمزه اصفهانی شهر کاشان با گوشت چرخ کرده

قیمه ریزه غذای اصیل و محلی و مخصوص استان اصفهان میباشد . که با نام های کله گنجشکی و قرمزه نخودچی شناخته میشود . اگر میخواهید این غذا را در اصفهان میل نمایید باید به شهر تارخی کاشان سفر کنید .

مواد لازم برای خوراک دو نفر

مواد لازم برای تهیه قیمه ریزه

  • گوشت گوسفندی چرخ شده : ۵۰۰ گرم
  • آرد نخودچی : ۱۵۰ گرم
  • پیاز : ۴ عدد
  • گوجه : ۲ عدد
  • رب گوجه : ۱ قاشق غذاخوری
  • نعنا خشک : ۱ قاشق مرباخوری
  • ادویه : ۱ پینچ از هر کدوم
دستور پخت

طرز تهیه قیمه ریزه

مرحله اول

برای تهیه قیمه ریزه ابتدا باید از را خرد کرده و با گوشت چرخ شده مخلوط می کنیم سپس گوشت را دوباره درون چرخ گوشت ریخته و با پیاز ها چرخ می کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند سپس به آن آرد نخودچی را اضافه میکنیم .

مرحله دوم

در این مرحله ادویه های خوش عطر و مخصوص را به گوشت اضافه می کنیم و با دست آن را چنگ می زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند و گوشت ما حالت چسبندگی پیدا کند حالا کف دست را خیس کرده و از گوشت چانه های کوچکی را جدا کرده و به شکل گردو گرد می کنیم .

مرحله سوم

در این مرحله دو پیاز دیگر را به صورت خلالی خرد کرده سپس آنها را درون ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن سرخ می کنیم . زمانی که پیاز ها سبک شدند به آن زردچوبه را اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن رب گوجه و گوجه فرنگی رنده شده را همراه با نعناع خشک به پیاز ها اضافه میکنیم .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون ماهیتابه را با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه آنها را سرخ میکنیم پس از انجام این کار آب را به خورشت مجلسی اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند در این زمان گوشت های آماده شده را به مواد خورش اضافه میکنیم .

مرحله پنجم

در این زمان اجازه میدهیم تا خورش برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با حرارت کم  بجوشد و کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود . حالا خورشت قیمه محلی ما آماده برای سرو در کنار یک پلوی ایرانی خوش عطر می باشد . نوش جان .

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.