طرز تهیه خورشت زرشک

خورشت زرشک مشهدی،خورشت زرشک با مرغ،خورشت زرشک آلو،خورشت زرشک شمالی،خورشت زرشک کوهی،خورشت زرشک با گوشت،خورش به و زرشک،طرز تهیه خورشت زرشک پلو

اگر می خواهید خورش لعاب دار داشته باشید می توانید ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری آرد را تفت دهید سپس به خورشت اضافه کنید. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید از مقداری هل و دارچین هم استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت زرشک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم مناسب برای ۴ نفر
گوشت خورشتینیم کیلو
زرشکنصف پیمانه
پیازدو عدد کوچیک
لپهنصف پیمانه
نمک ، فلفل ، زردچوبه ، زعفرونبه مقدار لازم
گلاببه مقدار لازم
سیربه مقدار لازم
چوب دارچینبه مقدار لازم
لیمو عمانیچهار عدد

طرز تهیه خورشت زرشک

مرحله ۱

ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته با مقدار کمی روغن و زردچوبه پیازها را تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک به شیشه شدند گوشت خورشتی را همراه با مقداری کمی را به گوجه فرنگی اضافه کنید.

مرحله ۲

پس از اینکه مواد کمی تفت داده شد لب هایی را که از قبل خیسانده بودید به مواد اضافه کنید و کمی باهم تفت دهید. به میزان لازم آب اضافه کنید،سعی کنید از آب جوش استفاده کنید آب سرد رنگ خورشت را خراب می کند.

مرحله ۳

صبر کنید تا بجوشد، کمی که مواد جوشید حرارت را کم کنید تا گوشت و لپه کاملا پخته شوند. در اواسط پخت نوبت به اضافه کردن زرشک تازه می رسد برای تهیه این خورش می توانید از زرشک خشک هم استفاده کنید.

مرحله ۴

زعفران را درون گلاب بپاشید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا در دمای محیط زعفران رنگ باز کند و عطر زعفران و گلاب با یکدیگر ادغام شود. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سس مخصوص خورشت را آماده کنید.

مرحله ۵

برای تهیه سس مقدار کمی رب گوجه فرنگی را همراه با گلاب زعفران و نمک و فلفل درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس سس را به خورشت اضافه کنید.

مرحله ۶

پس از اینکه خورشت محلی و خوشمزه شما جا افتاده شد و در هنگام سرو مقداری خلال پسته را درون گلاب بخیسانید و تفت دهید، سپس با پسته ها خورشت و برنج زعفرانی خود را تزیین نمایید.

نکات

این خورش را با گوشت سفید هم می توانید آماده کنید. اگر از آبلیمو برای چاشنی استفاده میکنید، حتماً آن را بعد از اینکه خورش را از روی حرارت برداشتید اضافه کنید زیرا آب لیمو اگر حرارت بخورد رنگ خورش را تیره میکند.

نکات

نصف رب را اول پخت اضافه کنید و نصف دیگر آن را در انتهای پخت برای تهیه سس. پیازی که با آن گوشت را تفت می دهید به هیچ وجه رنده شده نباشد، پیاز را خلالی خرد کنید زیاد بودن پیاز خورشت را خوشمزه تر خواهد کرد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.