طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه قیمه نثار

دستور پخت قیمه خوشمزه اصیل قزوین به روش رستورانی با مرغ و انواع خلال، قزوینی ها معمولا با گوشت گوسفندی این خورشت را برای زمان های نذری و یا مجالس عروسی آماده مینمایند. این غذا بر خلاف اسمش لپه ندارد و ترکیبی از مرغ و مغزهایی مثل خلال بادام و پسته و پرتقال است.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه نثار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت مرغ ۵۰۰ گرم
پیازیک عدد
برنج۳ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده١ قاشق سوپخوری
گلاب۲ پیمانه
پودر هل۱ قاشق سوپ خوری
پودر دارچین۱ قاشق سوپخوری
خلال پستهیک قاشق سوپخوری
خلال بادامیک قاشق سوپخوری
خلال پوست پرتغالیک قاشق سوپخوری
روغن مایعبه مقدار دلخواه
ادویه پلویییک دوم قاشق چایخوری
کره١٠٠گرم
زرشکبه مقدار دلخواه
شکریک قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه قیمه نثار

مرحله ۱

برای تهیه یک خورشت قیمه خوشمزه ابتدا مرغ را بصورت خورشتی خرد کرده سپس پیاز را نگینی خرد کنید تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه نمایید.

مرحله ۲

زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته تفت دهید. زمانی که پیازها سبک شدند مرغ را اضافه نموده و بخوبی با پیاز تفت دهید ، در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را ریخته و با مرغ مخلوط میکنیم.

مرحله ۳

در همین حال که مشغول تفت دادن هستیم زردچوبه و پس از آن فلفل و در صورت تمایل مقداری پودر هل و دارچین را به مواد اضافه کرده و تفت میدهیم.

مرحله ۴

در مرحله بعد مقداری آب اضافه کرده و صبر میکنیم تا مرغ پخته شود در زمان های پایانی پخت کمی نمک و زعفران دم کرده اضافه میکنیم ( اجازه دهید تا آب درون ظرف بخار شود و کم آب باشد ).

مرحله ۵

برنج را جداگانه آماده کنید و به سراغ تهیه مغز و خلال های خورشت قیمه محلی بروید. زرشک را پس از شستشو همراه با کمی شکر درون مقداری کره تفت دهید.

مرحله ۶

خلال پسته را نیز با کمی کره تفت داده و اگر از خلال بادام استفاده میکنید آنرا درون گلاب بخیسانید و با کره تفت دهید، اگر قصد دارید از خلال پوست پرتقال استفاده کنید آنرا در چندین نوبت بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود. برنج را تزیین نمایید و نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.