طرز تهیه آش انار بدون گوشت

آش انار رزا منتظمی در جدول برای جواد جوادی به روش گیلانی با عدس

آش انار بدون گوشت یکی از آش های خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد فصل تهیه این آش پاییز می باشد و می توانید از آن برای شب یلدا نیز استفاده کنید برای درمان سرماخوردگی و همچنین درمان کرونا مصرف این غذا توصیه می‌شود .

مواد مورد نیاز برای پخت

برنج۱ پیمانه
سبزی آش۱ کیلو
لپه پختهنصف پیمانه
رب اناربه میزان لازم
روغن۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
چغندر۱عدد
نعناع داغبمقدار لازم
نمککمی
شکرکمی

طرز تهیه آش انار بدون گوشت

next level

برای پخت آش انار بدون گوشت ابتدا باید چغندر را رنده کنید و آن را درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا چغندرها پخته شوند و پس از انجام این مرحله برنج را همراه با سبزی خرد شده به چغندر های در حال پخت اضافه نمایید .

next level

در مرحله بعدی و پس از اینکه برنج پخته شد رب انار را به آش محلی اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد شما پخته شوند در زمان پخت مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و اگر احساس می کنید چربی غذا کمه می توانید چند قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید در مرحله بعدی لپه های پخته شده را اضافه کنید .

next level

در فاصله زمانی که در اختیار دارید انار ها را دانه کرده و آب آن را بگیرید و به آش اضافه نمایید  . اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک بدون گوشت شما کاملاً پخته و جا افتاده شود و پس از اینکه سفت شد نعنا داغ را به غذا اضافه کنید ، در نهایت و در هنگام سرو با نعناع داغ تزیین کنید . نوش جان

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.