طرز تهیه سمبوسه بندری

طرز تهیه سمبوسه بندری و سیب زمینی اصل خوزستان همراه با سس مخصوص

طرز تهیه سمبوسه اصل خوزستان با تمام نکات ریز و مهم پخت سمبوسه خوزستانی.  به راحتی هر چه تمام طرز تهیه سمبوسه اصل را بیاموزید و آن را در خانه تهیه کنید و از خوردن این پیش غذای سبک و خوشمزه در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه بندری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۸ نفر

مواد لازم برای تهیه سمبوسه بندری

  • سبزی تره و جعفری:۱دسته
  • سیب زمینی :پنج عدد متوسط
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  • نان لواش تازه و نرم:مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه سمبوسه خوزستانی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه بندری اصل و خوشمزه تند ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بعد از اینکه آنها را پخت اید پوست بگیریم سپس سیب زمینی ها را رنده کنید پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز ها کمی سبک و شیشه ای شدند نمک را همراه با فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و با همدیگر تفت دهید سپس به این مواد سیب زمینی های رنده شده را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید و تفت دهید

مرحله سوم

در مرحله بعدی سبزی های مخصوص سمبوسه که شامل تره و جعفری می باشد خرد کرده و به سایر مواد اضافه کنید و با هم دیگر مخلوط کرده و سرخ کنید ، حالا نوبت به آماده کردن نان های لواش می رسد نان ها را به صورت مستطیلی و یکدست برش بزنید .

مرحله چهارم

حالا مواد میانی سمبوسه را که سرخ کرده بودید روی نان ها گذاشته و آنها را به صورت مثلث شکل بپیچانید آنها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید . برای پخت سمبوسه میزان استفاده از سبزی سلیقه ای می باشد. توجه داشته باشید سبزی‌ها را نباید زیاد تفت دهید .

مرحله پنجم

شما میتوانید خمیر یوفکا را جانشین نان لواش کنید . برای مواد میانی هم از انواع خوراکی ها و چاشنی ها مانند سوسیس و قارچ و گوشت و رب گوجه‌فرنگی و … هم میتوانید استفاده نمایید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.