طرز تهیه کلم پلو تهرانی

طرز تهیه کلم پلو تهرانی با مرغ دستور پخت بدون گوشت رژیمی شیرازی

کلم پلو تهرانی یکی از خوراک های اصیل و سنتی این شهر می باشد که در ادامه می توانید دستور پخت این غذا را در سایت تفریحی های پاتوق ببینید و از آن استفاده نمایید مقدار مواد ذکر شده در این دستور پخت برای شش نفر کافی می باشد .

مواد مورد نیاز برای خوذاک ۴ نفر

برگ کلم۶۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۵-۳ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
زعفران۱ قاشق چایخوری
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، ادویه پلویی و زیرهبه مقدار لازم 

طرز تهیه کلم پلو تهرانی

مرحله ۱

برای پخت کلم پلو تهرانی با گوشت چرخ کرده پس از اینکه کلم را خرد کردید همراه با سرکه و یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شوند در حدی که آب کلم ها گرفته شود حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله ۲

در مرحله بعد و پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا زمانی که رنگ رب گوجه تغییر کند حالا نوبت به اضافه کردن ادویه و نمک می رسد تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله ۳

پس از انجام این مراحل کلم پخته شده را همراه با زعفران دم کرده به گوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک شما به روغن بیفتد سپس برنج را به صورت آبکش آماده کنید . حالا کف قابلمه را کمی چرب کنید سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش زده و به عنوان ته دیگ استفاده کنید .

مرحله ۴

در مرحله بعدی نیمی از برنج آبکش شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن مخلوط گوشت و کلم را به برنج اضافه کنید و الباقی برنج را روی مواد گوشتی بریزید یک لیوان آب و روغن به پلو اضافه کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان یک الی یک ساعت و نیم چلو گوشت تهرانی دم بکشد .

نکات پخت غذا

برای طبخ این غذای تهرانی مقدار رب به ذایقه شما بستگی دارد ، هنگامی که گوشت و کلم را به برنج اضافه میکنید این مواد گوشتی نباید آبدار باشند چون که برنج شما به صورت شفته در می آید . چون مواد گوشتی دارای روغن می باشند در هنگام سرو کردن غذا نیازی به اضافه کردن روغن داغ ندارید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.