طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی با ارده چلو جوجه کباب لبنانی قطار فدک

دستور پخت جوجه خوشمزه خانگی، یک غذای ساده و بین المللی با طعمی به یاد ماندنی مناسب برای پیک نیک و مهمانی های خانوادگی و دوستانه. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب لبنانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ بدون استخوان۱ کیلو
آبلیموی تازه۱/۴ پیمانه
سیر له شده۱ قاشق غذاخوری
روغن۱/۴ پیمانه
نمک۱.۵ قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه کوبیده۱/۲ قاشق چایخوری
نعنای خشک۱ قاشق چایخوری
رب گوجه۲ قاشق غذاخوری
ماست با چربی معمولی۱/۴ پیمانه
پاپریکا۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

مرحله ۱

پس از اینکه مرغ را تمیز و خرد نمودید، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده روغن را اضافه کرده هنگامی که روغن داغ شد سیر له شده را درون تابه ریخته برای ۱ دقیقه تفت دهید.

مرحله ۲

پس از آن فلفل سیاه و نعنا خشک را اضافه کنید کمی مواد را با هم تفت دهید سپس پودر پاپریکا را اضافه نمایید، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید برای ۱ دقیقه تفت دهید.

مرحله ۳

سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. حالا درون یک کاسه بزرگ تکه های مرغ را همراه با سسی که آماده نموده اید مخلوط کنید.

مرحله ۴

کمی هم نمک و آب لیموی تازه به سس اضافه نمایید هم بزنید تا سس بخوبی بخورد مرغ برود، حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای یک شب درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

مرحله ۵

در مرحله بعد تکه های مرغ را سیخ گرفته و بر روی ذغال قرار دهید و جوجه کباب خانگی خوشمزه و ترد خود را مهیا کنید. اگر امکان استفاده از ذغال را ندارید میتوانید جوجه کباب را درون تابه سرخ کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.