طرز تهیه قلیه اسفناج

طرز تهیه و پخت قلیه اسفناج شمالی خوشمزه با عدس و کشک و گوشت

طرز تهیه و پخت قلیه اسفناج شمالی خوشمزه و مجلسی با گوشت و عدس یک خوراک مقوی و سرشار از آهن ، این غذای محلی را هم بصورت خوراک نونی و هم با برنج میتوانید مصرف کنید با کم و زیاد کردن مقدار آب خورش میتوانید آن را مناسب برای مصرف خود تهیه کنید ، فیبر موجود در اسفناج تقریباً دو برابر سایر سبزیجات می‌باشد و باعث می‌شود شما غذا را راحت تر هضم کنید فیبر موجود در اسفناج قند خون شما را پایین نگه می‌دارد .

مواد لازم برای تهیه خورش

مواد لازم برای تهیه قلیه اسفناج

گوشت گوسفندی: ۵۰۰ گرم

سیر: ۵ حبه

پیاز متوسط: ۴ عدد

عدس خیس شده: ۲۰۰ گرم

آلو: ۱۵ عدد

اسفناج: ۲ کیلو گرم

رب انار: ۱ قاشق غذاخوری

ماش خیس شده: ۲۰۰ گرم

نمک، فلفل، زردچوبه و آب نارنج: به میزان لازم

دستور پخت

طرز تهیه قلیه اسفناج

مرحله اول

برای تهیه قلیه اسفناج محلی خوشمزه ابتدا گوشت را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا گوشت بپزد در اواسط پخت ماش و عدس را از قبل برای گرفتن نفخ آن درون آب خیسانده بودیم به گوشت اضافه می کنیم تا کمی بپزند .

مرحله دوم

برای خوشرنگ شدن غذا از اسفناج تازه استفاده میکنیم اسفناج ها را خرد کرده و درون تابه می ریزیم سپس مقداری روغن به آن اضافه میکنیم و با هم تفت می دهیم پس از سرخ کردن اسفناج ها آنها را به خورش اضافه میکنیم .

مرحله سوم

برای صرفه جویی و استفاده کمتر از روغن در همان ماهیتابه پیاز را خلالی خرد کرده و تفت میدهیم و در همان حال که مشغول تفت دادن پیاز هستیم سیر خرد شده را به آن اضافه کرده و با هم سرخ میکنیم . حالا پیاز و سیر را هم به گوشت اضافه می کنیم

مرحله چهارم

در این مرحله رب انار را همراه با آلو به خورشت اسفناج اضافه میکنیم سپس نوبت به افزودن ادویه ها که شامل نمک و فلفل و زردچوبه است می رسد با کفگیر چوبی مواد را با هم به خوبی مخلوط میکنیم سپس درب قابلمه را گذاشته و اجازه میدهیم تا خورش بجوشد .

مرحله پنجم

زمانی که شروع به جوشیدن کرد حرارت اجاق گاز را کم می کنیم و اجازه می دهیم برای مدت زمان ۳ ساعت خورش خوشمزه کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود پس از گذشت این زمان طعم خورش قلیه را تست کرده و اگر خواستید می‌توانید مقداری آب نارنج به خورش اضافه کنید .

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.