طرز تهیه قرمزه نخودچی

طرز تهیه قرمزه نخودچی با مرغ به روش اصفهانی

دستور پخت غذای سنتی  اصفهانی یک خورشت محلی خوشمزه با گوشت و مرغ. خوراک ساده با طعم بسیار عالی و بینظیر از غذاهای اصیل استان اصفهان.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرمزه نخودچی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای  ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
آرد نخودچی نیم پیمانه
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
پیازمتوسط رنده شده۱ عدد
پیاز خرد شده۱ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
زردچوبهیک قاشق مرباخوری
نمک‌و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه قرمزه نخودچی

مرحله ۱

برای تهیه این خورشت اصفهانی در ابتدا کاسه ای نسبتاً بزرگ را آماده کرده سپس گوشت چرخ کرده را درون کاسه ریخته و پس از آن آرد نخودچی و پیاز رنده شده را اضافه کنید.

مرحله ۲

مواد را با دست چنگ زده و مخلوط کنید در همان حال نمک و فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید کمی بعد که گوشت با ادویه ها بخوبی مخلوط شد ۱ قاشق غذاخوری نعنا را اضافه کنید.

مرحله ۳

حسابی مایه را ورز دهید تا زمانی که گوشت به دست شما نچسبد ، اضافه نمودن ۱ نصف استکان آب به مایه شما بدون اشکال می‌باشد. در مرحله بعد کاسه را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

مرحله ۴

صبر کنید تا حسابی مزه دار و جا افتاده شود ، هنگامی که گوشت را از درون یخچال خارج نمودید از آن به اندازه یک گردو برداشته و گرد کنید، کوفته ها را کنار بگذارید و مشغول الباقی کارها شوید.

مرحله ۵

در مرحله بعد قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید پیاز خرد شده را درون قابلمه ریخته و تفت دهید زمانی که پیازها سبک و شیشه ای شدند رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله ۶

سپس نمک و فلفل و زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری نعنا درون قابلمه ریخته و تفت دهید کمی که مواد سرخ شد ۵ پیمانه آب اضافه کنید اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۷

حالا گوشت های قلقلی را درون قابلمه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه با در باز صبر کنید تا بجوشد، سپس درب ظرف را بسته و حرارت را کم کنید، اکنون به ۳۵ الی ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا قرمزه نخودچی شما آماده برای سرو شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.