طرز تهیه بورک اسفناج

طرز تهیه بورک اسفناج خانگی ترکی با پنیر فتا و قارچ و مرغ و سیب زمینی

بورک اسفناج ، از غذاهای محلی و سنتی ترکیه می باشد که همراه با خمیر یوفکا طبخ میشود ، بورَک متشکل است از یک نوع خمیر نان یا شیرینی بنام خمیر فیلو و مواد گوناگونی که در داخل این خمیر قرار می‌گیرند. به آن بروکاس هم گفته‌اند. ویکی پدیا

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه بورک اسفناج

  • اسفناج نیم کیلو
  • خمیر یوفکا(فیلو)۱۰برگ 
  • پیازچه خرد شده نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه بمیزان لازم
  • پنیرخامه ای ۲ق غ
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۱ لیوان
    روغن مایع نصف لیوان

دستور پخت

طرز تهیه بورک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج پس از اینکه اسفناج ها را پاک کردید آن ها را در ابعاد درشت خرد کرده سپس درون آبکش ریخته و بشورید ، حالا اسفناج های پاک شده را درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا خوراک اسفناج بپزد .

مرحله دوم

برای پخت اسفناج نیازی به اضافه کردن آب نیست ، مواد را در هنگام پخت هم بزنید تا نسوزند ، پس از پخت پیازچه را همراه با نمک و فلفل و یک قاشق غذاخوری روغن به اسفناج ها اضافه کرده و با هم تفت دهید ، توجه داشته باشید با حرارت ملایم این کار را انجام دهید .

مرحله سوم

قابلمه را از روی اجاق گاز برداشته و اسفناج ها را همراه با پنیر خامه ای مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند پس از انجام این مرحله درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با روغن و شیر مخلوط کنید . حالا خمیر یوفکا را در یک سطح صاف پهن کنید .

مرحله چهارم

حالا با یک فرچه مخلوط تخم مرغ را بر روی سطح خمیر یوفکا بکشید این کار باعث جلوگیری از پاره شدن خمیر در هنگام رول کردن میشود اکنون زمان آن رسیده که اسفناج را بر روی خمیر بریزید و آن را رول کنید قالب خود را چرب کرده و رول ها را به صورت حلزونی درون آن بچینید .

مرحله پنجم

در پایان دوباره با فرچه از سسی که آماده کرده بودید بر روی بورک ترکی کشیده و روی آن ها کنجد یا سیاه دانه بپاشید ، فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.