آموزش فوت و فن کباب کوبیده

آموزش فوت و فن کباب کوبیده خانگی روی باربیکیو و اجاق گاز در ماهیتابه و فر

مواد لازم

گوشت سردست گوسفند۳۰۰گرم
گوشت قلوه گاه گوساله۳۰۰گرم
پیاز۳ عدد متوسط
نمک فلفل سماقبه میزان لازم
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق سوپخوری

آموزش فوت و فن کباب کوبیده

مراحل تهیه

۱

فوت و فن کباب کوبیده رستورانی و آبدار : گوشت را درون کاسه ریخته و همراه با نمک و فلفل مخلوط کنید زمانی که یکدست شد برای یک مرحله آن را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ نمایید حالا گوشت را درون یک کاسه فلزی ریخته و پس از آن پیاز را رنده کنید و درون یک کیسه بریزید و با دست فشار دهید تا آب پیاز کاملاً گرفته شود آب پیاز را جدا کرده و تفاله آن را با زعفران مخلوط نمایید .

۲

حالا سس زعفرانی را که آماده کرده اید به گوشت اضافه کنید و آن را به خوبی با دست ورز دهید و گوشت را دوباره چرخ کنید ، حالا با دست ورز دهید ، ورز دادن گوشت باید در حدی باشد که گوشت حالت چسبندگی پیدا کند و چربی آن در بیاید . هنگامی که گوشت به انگشتان دست شما چسبید یعنی آماده شده است . حالا باید گوشت را درون یخچال برای یک ساعت قرار دهید .

۳

اکنون گوشت را به صورت گلوله جمع کرده و در ته ظرف بکوبید این کار را برای چند مرحله تکرار نمایید ( ۲۰ مرحله ) تا بافت گوشت کباب کوبیده کاملاً یکدست و منسجم شود . اکنون آماده برای سیخ گرفتن می باشد دست خود را به آب پیاز آغشته کنید سپس از گوشت به اندازه یک پرتقال برداشته و از وسط سیخ شروع به سیخ گرفتن کنید . ابتدا و انتهای گوشت را در هنگام سیخ گرفتن محکم ببندید .

۴

یکی از نکات برای سیخ گرفتن آن است که با انگشت شصت و سبابه به کباب کوبیده آبدار حالت دهید ، اگر گوشت قد سیخ کم باشد پس از پخت کوبیده خشک خواهد شد . سعی کنید سیخ را یکدست بگیرید ، سیخ ها را ۲ ساعت قبل از پخت آماده کنید و در دمای آشپزخانه قرار دهید . با این کار گوشت کمی خشک شده و احتمال ریزش آن در هنگام پخت کم میشود . بعد از گذشت ۱ ساعت سیخ ها را بچرخانید تا دو طرف آن هوا بخورد .

۵

برای پخت کوبیده بر روی منقل ذغالی یا کباب پز برقی یا گازی و یا فر باید حرارت یکدست و بالا باشد . سیخ ها را خیلی سریع بر روی حرارت قرار دهید و هر ۱۰ ثانیه آنها را بچرخانید تا دو طرف آن بصورت یکدست بپزد ، هنگامی که خودشان را گرفتند نیازی به چرخاندن نیست .

۶

چرا کباب کوبیده خشک می‌شود ، سعی کنید وقتی که غذای شما آبدار است آن را از روی حرارت بردارید قبل از اینکه کوبیده خشک شود . بعد از پخت مقداری سماق بر روی گوشت بپاشید . برای اینکه طعم غذای شما متفاوت باشد میتوانید به مایه مقداری گشنیز و جعفری اضافه کنید . برای بهتر شدن رنگ غذا و پخت سریع تر میتوانید از مقدار کمی جوش شیرین استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.