طرز تهیه مرغ ناردونی با گردو

 طرز تهیه مرغ ناردون با گردو,طرز تهیه مرغ ناردونی با انار,طرز تهیه مرغ ناردون با انار,طرز تهیه مرغ ناردونی مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ ناردونی با گردو یکی از خوراک‌های اصیل و بسیار خوشمزه شمال ایران، بعد از اینکه مرغ را مزه‌دار کردید آن را سرخ کنید و کنار قرار دهید. در مرحله بعدی سس انار را تهیه کنید و تکه‌های مرغ را درون سس برای مدت زمان یک ساعت بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ناردونی با گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم (برای ۴نفر)
تکه های مرغ به تعداد نفراتپیاز ۱ عدد
انار دون شده ۱ عددآلو تعدادی
گردو ریز شده ۲ق غرب انار ۲ ق غ
رب گوجه ۱ق غزعفران دمکرده ۲ ق غ
فلفل سیاه و زردچوبه
پودر سیر و نمک

طرز تهیه مرغ ناردونی با گردو

مرحله اول

برای شروع باید ه‌های مرغ را مزه‌دار کنید، برای این کار گوشت مرغ را با فلفل و زردچوبه و کمی پودر سیر و مقداری نمک و زعفران آب شده مخلوط کنید، تمام قسمت‌های مرغ باید به مواد آغشته شوند این کار را با صبر و حوصله انجام دهید.

مرحله دوم

ظرف مرغ را با سلفون بپوشانید و برای حداقل یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا تکه های مرغ طعم دار شوند. در مرحله بعدی مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و بعد از اینکه روغن داغ شد دو طرف تکه‌های مرغ را درون تابه سرخ کنید.

مرحله سوم

بعد از سرخ کردن مرغ‌ها آنها را از درون تابه خارج کنید، پیاز را در ابعاد درشت رنده کنید و درون همان ماهیتابه تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. حالا به پیاز زردچوبه و فلفل و کمی نمک اضافه کنید مواد را مخلوط کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد بعد از اضافه کردن رب ۲ دقیقه دیگر پیاز را تفت دهید. حالا رب انار را اضافه می‌کنیم  باز هم مثل قبل برای دو دقیقه تفت می‌دهیم. در پایان به این سس باید گردوهای خرد شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مواد مخلوط شد تکه‌های مرغ را درون سس قرار می‌دهیم. حالا می‌توانید یک لیوان آب جوش یا یک لیوان آب انار به مواد اضافه کنید. درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای یک ساعت مرغ درون سس بپزد.

مرحله ششم

بعد از گذشت یک ساعت انار دون شده و آلوها را به این خورشت خوشمزه شمالی اضافه کنید. درب ماهیتابه را باز بگذارید و حرارت را در حالت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه خورشت پخته و جا افتاده شود.

نکته: هنگامی که دانه‌های انار را اضافه می‌کنید باید درب ظرف باز باشد اگر درب آن را ببندید رنگ انارها سفید و کدر خواهد شد. در کنار کته زعفرانی نوش جان نمایید.

منبع : somaye_gh_beauty

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.