طرز تهیه آش تره کوهی

آش تره کوهی

طرز تهیه آش تره کوهی، یک غذای سنتی و اصیل ایرانی آن هم با سبزی های محلی فصل بهار.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش تره کوهی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
تره کوهی ۱ کیلو(ساطوری شده)گشنیز نیم کیلو(ساطوری شده)
نخود ۱ پیمانهلوبیا قرمز نصف پیمانه
آب قلم۱ پیمانه بلغور
۱ پیمانه برنج آشنصف کلم سفید(درشت خرد شده)
هویچ ۵ عدد(درشت خرد شده)۳ عددپیاز (نگینی خرد شده و سرخ شده)
۱ عدد فلفل تند نمک و فلفل سیاه
ماست همزده برای سرو

طرز تهیه آش تره کوهی

مرحله اول

یکی از نکات مهم برای پخت انواع غذاهایی که برای پخت آنها به حبوبات نیاز داریم یساندن حبوبات یک روز قبل از آشپزی می‌باشد. نخود و لوبیا را از یک روز قبل بخیسانید. سبزی‌های مورد نظر را شسته و بعد از خشک کردن به صورت ساطوری خرد نمایید.

مرحله دوم

هویج و کلم را باید در ابعاد درشت خرد کنید، بعد از اینکه برنج و بلغور را شستید آنها را بخیسانید. نخود و لوبیا را درون قابلمه بریزید مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت متوسط برای یک ساعت و نیم بپزد.

مرحله سوم

بعد از گذشت این زمان نوبت به اضافه کردن کلم و هویج می‌رسد، بعد از پنج دقیقه بلغور و برنج را بریزید، مواد را کمی هم بزنید، حالا آب قلم و فلفل سبز را اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شوند.

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی پیازها را همراه با کمی روغن و مقداری نمک سرخ کنید. پیاز سرخ شده را به مواد این آش محلی اضافه کنید، نوبت به سبزی های خرد شده می‌رسد، در پایان نمک و فلفل آش را اندازه کنید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا با حرارت متوسط این غذای اصیل و سنتی پخته و جا افتاده شود. معمولا آش تره کوهی را با ماست تزیین کرده و سرو می‌کنند. شما هم این کار را انجام دهید پشیمان نمی‌شوید.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.