طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه

آموزش و دستور طرز تهیه ماهی قزل الا مجلسی سرخ شده خوشمزه برای 4 نفر با ادویه مخصوص خوزستانی در ماهیتابه و فر گاز سوخاری و بدون روغن

طرز تهیه و پخت ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه و مجلسی ساده در ماهیتابه رژیمی رستورانی ، اگر از ماهی زیاد استفاده میکنید توجه کنید که خوردن پوست ماهی بخاطر جمع شدن مواد سمی در زیر پوست آن میتواند خطرناک باشد و از مصرف آن پرهیز کنید . البته ماهی های پرورشی بخاطر محیط و غذای سالم دارای این مواد سمی نیستند . با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل الا

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل الا سرخ کرده

  • ماهی قزل آلا
  • نمک
  • فلفل به دلخواه
  • زردچوبه
  • پودر سیر
  • زعفران
  • روغن یک ق غ خ
دستور پخت

طرز تهیه ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه

پخت ماهی قزل الا

ماهی قزل الا سرخ شده خوشمزه طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد که طرز پخت آن بستگی به خلاقیت و هنر آشپز دارد برای پخت ماهی در ماهیتابه با استفاده از یک قلم‌مو کف تابه را خیلی کم چرب نمایید سپس بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ماهی را به چند تکه تقسیم کرده سپس این تکه ها را از طرف پوست درون تابه قرار داده و برای مدت زمان ۵ دقیقه تفت میدهیم تا رنگ گوشت ماهی تغییر کند ، فیله ها را چرخانده و طرف دیگر آن را تفت میدهیم پوست ماهی را نیز با چنگال میگیریم .

پخت ماهی قزل آلا در ماهیتابه

در این مرحله یک قاشق روغن درون تابه ریخته و فیله های ماهی را با ادویه هایی که در نظر گرفته بودیم معطّر می‌کنیم سپس زعفران آب شده را بر روی فیله ها ریخته ، پس از انجام این کار فیله های ماهی را درون تابه گذاشته و دو طرف آن را بخوبی سرخ میکنیم ، خوراک ماهی را میتوانید با سبزی‌پلو و باقلا پلو سرو کنید .

زمان پخت ماهی قزل آلا

زمان پخت برای غذای شما حدود ۳۰ دقیقه می‌باشد ، مقدار استفاده از ادویه برای پخت ماهی آزادانه می‌باشد و میتوانید ادویه ای را حذف و یا اضافه کنید . در زمان پخت یا سرو غذا از آب لیمو ترش یا نارنج برای خوشمزه تر شدن ماهی میتوانید استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.