سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه و پخت سوپ پیاز فرانسوی ساده رستورانی مناسب برای سرماخوردگی

سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه و پخت سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه اصل با پنیر در فر ، خاصیت پیاز این است که محیطی سالم برای رشد باکتری و ویروس ها را فراهم نمی سازد و در نتیجه وجود پیاز در بدن از تولید باکتری ها و زنده ماندن آن ها جلوگیری می کند پس در واقع خواص آنتی باکتریال پیاز در بدن نه به صورت مستقیم بلکه با افزایش سیستم ایمنی بدن به نوعی مثل سدی در برابر پیشرفت بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا عمل می کند. با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی

  • کره ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید گندم ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
  • آب مرغ ۵ پیمانه
  • پیاز ۵۰۰ گرم
  • ‏نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • نان تست ۲ تا ۳ اسلایس
  • پنیر گرویر(ماتزارلا) ۱۵۰ گرم
دستور پخت

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

برای شروع و پخت یک سوپ خوشمزه و استثنائی پس از اینکه پیاز ها را به صورت خلالی خرد نمودیم و یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس مقداری کره و روغن درون تابه ریخته و پس از آن پیازها را درون تابه تفت می دهیم ‌، در هنگام تفت دادن حرارت را کمی زیاد کرده و پس از آن حرارت را دوباره کم می کنیم و درب تابه را قرار می دهیم تا پیاز ها کاراملی شود در حین پخت ۲ الی ۳ مرتبه پیازها را هم می زنیم . پیاز ها را اگر زیاد هم بزنید سرخ می‌شوند و از حالت کاراملی خارج میشوند .

مرحله دوم

حالا نوبت اضافه نمودن آرد به پیاز ها می باشد برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه مواد را هم زده تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار آب مرغ را آهسته و به تدریج به مواد درون تابع اضافه میکنیم مدام مواد را هم میزنیم تا غلیظ شود ، حالا به این سوپ نمک و فلفل را اضافه می کنیم ، حالا سوپ را درون ظرف مخصوص فر قرار داده ، نان تست ها را روی حرارت کمی خشک کنید ، بر روی سوپ نان ها را قرار داده و حالا پنیر رنده شده را اضافه کنید ، ظرف را درون فر قرار دهید تا نان ها طلایی رنگ شوند و پنیر پیتزا ذوب شود، اکنون سوپ پیاز شما آماده سرو می‌باشد .

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.