طرز تهیه پیراشکی مرغ

طرز تهیه پیراشکی مرغ و کالباس بدون فر همراه با قارچ

پخت پیراشکی ساده و بسیار خوشمزه با طعم عالی و بینظیر برای پخت آن شما به سیب زمنی و مرغ و کالباس نیاز دارید، یک میان وعده مجلسی مناسب برای مهمانی های کوچک و جشن تولدهای بچه گانه.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۳۰۰ گرم
نمک۱/۲ق چ
شکر۱/۲ ق چ
روغن۲ ق غ
آب۱۴۰ گرم
مایه خمیر۸ گرم
فیله مرغ۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
کالباس۵ ورق

طرز تهیه پیراشکی مرغ

مرحله ۱

برای تهیه و آماده سازی این میان وعده پرطرفدار روسی اول شکر را همراه با مایه خمیر مخلوط کنید سپس نیمی از آب ولرم را که آماده نموده اید اضافه کنید حالا این مایه خمیر را کنار قرار دهید تا عمل بیاید.

مرحله ۲

پس از انجام مراحل ذکر شده و زمانی که مایه عمل آمد آب و نمک آرد و روغن را با هم ترکیب کرده میزان اضافه کردن آرد در حدی باشد که یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید.

مرحله ۳

حالا بر روی ظرف خمیر یک سلفون کشیده و روی آنرا کاملا بپوشانید ، برای ۱ ساعت استراحت میدهیم تا خمیر مورد نظر عمل بیاید. در مرحله بعد ، مواد میانی را برای پیراشکی خوشمزه آماده میکنیم.

مرحله ۴

برای تهیه این مواد ۳ عدد فیله مرغ ، ۱ عدد سیب زمینی و ۵ ورق کالباس را با هم رنده کرده سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید تا تقریبا به حالت خمیری درآید ، وقتی که خمیر آماده شد.

مرحله ۵

چونه بگیرید با وردنه پهن کنید سپس از مایه برداشته درون خمیر ها ریخته و آنرا بپوشانید از تخم مرغ و زعفران بعنوان رومال استفاده کنید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و پیراشکی را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.