طرز تهیه خوراک نخود

 

طرز تهیه خوراک نخود دکتر کرمانی طرز تهیه خوراک نخود ترکیه

دستور پخت خوراک ساده و خوشمزه بدون گوشت همراه با سبزیجات، نخود یکی از رایج ترین انواع حبوبات میباشد که در رژیم غذایی بسیاری از سالم ترین ورزشکاران دنیا گنجانده شده است . نخود بسیار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ب۶ (از جمله منیزیم، اسید فولیک، ویتامین ث، کلسیم، روی، فسفر و پتاسیم) را دارد که مزایای برای سلامتی دارد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
نخود۱پیمانه
فلفل کبابی۲عدد
سیب زمینی۲عدد
بادمجان۲عدد
پیازچه۵عدد
سیر۳حبه
زیتون له شده۱ق‌غ
نمکمقداری
رب۱ق‌غ
فلفل قرمزمقداری
روغن زیتون۳ق‌غ
گوجه فرنگی۱عدد

طرز تهیه خوراک نخود

مرحله ۱

برای گرفتن نفخ نخود آن را حدوداً از ۵ الی ۶ ساعت قبل از آشپزی باید بخیسانید بهتر است در طول این مدت آب را در دو مرحله عوض نمایید ، پس از انجام این کار نخود را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه همراه با مقداری آب بجوشانید.

مرحله ۲

سپس آب ظرف را خالی کنید . برای گرفتن تلخی بادمجان ها پس از اینکه پوست آن را جدا نمودید خرد کرده درون آبکش ریخته و بر روی آن ها نمک بپاشید برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته سپس شسته و آن ها را خشک نمایید.

مرحله ۳

حالا درون یک کاسه پیازچه و سیب زمینی و فلفل را خرد کنید ، گوجه فرنگی را نیز رنده نموده و سایر مواد را نیز اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید، نمک خوراک رژیمی را اندازه کرده و بعد از آن آب را در حدی که روی مواد را بپوشاند بریزید.

مرحله ۴

در مرحله بعد فر را از قبل پیش گرم کنید ، درجه فر را بر روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار داده ظرف را برای مدت زمان ۱:۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا خوراک خوشمزه کاملا پخته و جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.