طرز تهیه خورشت قارچ

طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ و سیب زمینی با خامه

دستور پخت خورشت مجلسی با طعم بسیار عالی و بینظیر، یک خورشت خانگی بسیار ساده ولی مقوی و رژیمی که میتوانید آنرا با بادمجان و گوشت چرخ کرده و سبزیجات مانند جعفری آماده نمایید.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت۳۰۰گرم خورشتی
پیازدو عدد
قارچ۳۰۰ گرم
آلو بخاراحدودا ۱۵ عدد
غوره۱/۳پیمانه
رب انار ملسحدودا ۲ ق غ
نمک ، فلفل ، زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه خورشت قارچ

مرحله ۱

در ادامه میتوانید آموزش تهیه خورشت رژیمی خوشمزه را مشاهده نمایید، پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون تابه ریخته و تفت دهید، زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه کنید.

مرحله ۲

سپس فلفل و زردچوبه را اضافه کنید برای دومین مرحله تفت دهید اندکی آب اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد . در این فاصله زمانی آلو ها را بخیسانید. قارچ ها را شسته و ضدعفونی کنید بر روی پارچه قرار دهید تا خشک شوند.

مرحله ۳

سپس درون تابه ریخته کمی روغن اضافه کرده و تفت دهید حرارت کن باشد تا از سوختن قارچ ها جلوگیری شود، در اواخر پخت آب لیمو را اضافه کنید حرارت را کمی بیشتر کنید و قارچ ها را مرتب هم بزنید.

مرحله ۴

وقتی پخت اجاق گاز را خاموش کنید. با این روغن قارچ آب نخواهد انداخت و کوچک نمی‌شوند. در مرحله بعد، زمانی که گوشت در اواخر پخت بود قارچ و آلو را به آن اضافه نمایید.

مرحله ۵

حالا میتوانید رب انار را نسبت به ذایقه و رژیم غذایی خود کم و زیاد کنید، در آخر غوره را به این خوراک عالی اضافه کنید و درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم و کم خورشت خوشمزه و جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.