خواص ماهی سالمون

خواص ماهی سالمون برای مردان خواص ماهی سالمون پرورشی خواص ماهی سالمون نروژی خواص ماهی سالمون برای بدنسازی خواص ماهی سالمون در بارداری مضرات ماهی سالمون تفاوت ماهی سالمون و قزل آلا

ماهی آزاد یا ماهی سالمون (به انگلیسی: Salmon) یا ماهی آزاد دریای شمال یا به تلفظ فرانسوی سومُن Saumon، در ردهٔ آزادماهیان قرار دارد.برای مشاهده خواص ماهی سالمون در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

ماهی سالمون بهترین و غنی ترین منبع گروه ویتامین های بی می باشد. این ویتامین از ضروری ترین ویتامین هایی می باشد که برای بدن هر انسان لازم و ضروری می باشد. ماهی سالمون منبع غنی از ویتامین‌های۱،B2، B3، B5، B6، B9 و B12 محسوب می‌شود.

شما با مصرف روزانه ۱۰۰ گرم از گوشت این ماهی می توانید بیشتر این ویتامین های مورد نیاز برای بدن را تامین کنید. گروه ویتامینهای بی برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد بهینه مغز موثر می‌باشند.

برای ترمیم بافت های آسیب دیده بدن همچنین التهاب های مزمن باید از ویتامین b کمک بگیرید.برای تامین ویتامین دی و فسفر مصرف ۱۰۰ گرم از ماهی سالمون در روز چیزی در حدود ۷۰ درصد از نیاز شما به این ویتامین را تامین خواهد کرد.

کمبود ویتامین دی باعث کاهش تراکم استخوان خواهد شد. مصرف فسفر مساوی است با کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان. برای داشتن یک اسکلت فولادی از خوردن این ماهی غافل نشوید.

برای محافظت از قلب خود به چربیهای غیر اشباع شده نیازمند هستید، این چربی ها را با نام اسید های چرب امگا ۳ می شناسند. تولید این چربی برای بدن غیر ممکن است و باید برای تامین آن از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید.

پس برای تامین آن به ماهی های روغنی مانند سالمون نیازمند هستید.مصرف ماهی پخته ضربان قلب را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک و نارسایی قلبی را به حداقل می‌رساند

تفاوت ماهی سالمون و قزل آلا

در مورد تفاوت ماهی سالمون و ماهی قزل‌آلا باید اشاره کرد که این دو ماهی از یک خانواده اند، اما گوشت بدن ماهی سالمون صورتی یا نارنجی (گل‌بهی) است. ماهی سالمون منبع مناسبی برای ویتامین D و ویتامین E محسوب می‌شود و نسبت به ماهیان دیگر امگا ۳ و پروتئین بیشتری دارد.

طرز تهیه و پخت ماهی سالمون

برای مزه دار کردن ماهی ابتدا حبه های سیر را خرد کنید سپس یک قاشق غذاخوری سس سویا به آن اضافه کنید بعد از انجام این کار دو قاشق غذاخوری عسل را همراه با یک قاشق جعفری خرد شده به سس اضافه کنید.

مواد را با هم مخلوط کرده سپس ۲ قاشق کره آب شده به سس افزوده و با هم مخلوط نمایید تا یکدست شود. ماهی سالمون را بر روی فویل آلومینیومی قرار داده و سس را به آن اضافه کنید به صورتی که تمام قسمت های ماهی به سس آغشته شود حالا ماهی را درون فر قرار دهید تا مغز پخت شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.