چلو گوشت مجلسی

چلو گوشت مجلسی

چلو گوشت مجلسی

طرز تهیه و پخت چلو گوشت مجلسی خوشمزه زعفرانی بدون رب برای ۴ نفر ، چربی، پروتئین و کالری، در گوشت گوسفند نسبتا بالا میباشد . این مواد بدن ما را در طول فعالیت‌های روزانه حفظ خواهد کرد. پروتئین بالا، موجود در گوشت نیز برای کمک به کنترل وزن بهینه مفید است.

مقدار مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت مجلسی

  • گوشت گوسفندى به نیاز لازم ۴ تکه
  • زعفران دم کرده ۲ ق غ خ
  • چوب دارچین ۱ یک تکه کوچیک
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • روغن به میزان لازم ۴/۵ ق غ خ
  • فلفل قرمز پاپریکا ۱ ق چ خ
دستور پخت

طرزتهیه چلو گوشت مجلسی

برای تهیه چلو گوشت مجلسی خوشمزه و خوش طعم ابتدا گوشت را به خوبی تمیز نموده و پس از آن شسته سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کرده و هنگامیکه روغن داغ شد پیاز را درون تابه ریخته و تفت می دهیم هنگامی که پیازها سبک و شیشه‌های شدند زردچوبه را اضافه می کنیم مواد را تفت داده سپس گوشت را اضافه میکنیم کمی که رنگ گوشت تغییر کرد و یک قاشق غذاخوری زعفران همراه با چوب دارچین به مواد درون تابع اضافه میکنیم حالا مواد را درون زودپز ریخته ، پس از گذشت چند لحظه یک استکان آب اضافه کرده و حالا در زودپز را بسته و برای مدت زمان یک ساعت الی یک ساعت و نیم اجازه می دهیم تا گوشت بپزد، هنگامی که در زودپز را باز نمودید چوب دارچین را برداشته و مقدار آب گوشتی و روغنی را که درون زودپز مانده جدا میکنیم .

در مرحله بعد گوشت را درون تابه ریخته و روغنی را که جدا کرده بودیم را بر روی گوشت ریخته درون تابه تفت می دهیم کمی زعفران و فلفل به گوشت اضافه کنید آب گوشت را درون تابه ریخته درب تابه را بسته و اجازه دهید تا حسابی جا افتاده شود ، پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد اجاق گاز را خاموش کرده و گوشت آماده شده را همراه با پلو سرو کرده و نوش جان کنید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 مرداد 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.