بهترین هافبک دفاعی تاریخ آرسنال


پاتریک ویرا در میلان,پاتریک ویرا طرفداری,پاتریک ویرا در منچستر سیتی,پاتریک ویرا و روی کین,پاتریک ویرا و همسرش,پاتریک ویرا افتخارات,پاتریک ویرا سرمربی کدام تیم است,پاتریک ویرا در اینتر,پاتریک ویرا مربی,پاتریک ویرا یوونتوس,پاتریک ویرا ارسنال,پاتریک ویرا میلان,پاتریک ویرا بازیکن فوتبال,پاتریک ویرا قد,پاتریک ویرا در ارسنال

وقتی که اسم بهترین هافبک دفاعی تاریخ آرسنال و تیم ملی فرانسه به گوش می‌رسد همه به یاد پاتریک ویرا افسانه‌ای می‌افتند. او متولد ۲۳ ژوئن سال ۱۹۷۶ در داکار سنگال می‌باشد.

دوران حرفه‌ای خود را در تیم‌های آث میلان آرسنال یوونتوس اینترمیلان و منچستر سیتی سپری کرد. این بازیکن قد بلند و تنومند برای تیم ملی فرانسه هم ۱۰۷ بازی ملی انجام داد.

بهترین هافبک دفاعی تاریخ آرسنال

اوج درخشش او در تیم آرسنال به فصل ۲۰۰۳ ۲۰۰۴ برمی‌گردد. با آن تیم خاطره‌انگیز به عنوان اولین قهرمان لیگ برتر انگلیس که کل فصل را بدون شکست پشت سر گذاشت جام قهرمانی را بدست آورد.

پاتریک افسانه‌ای با میلان قهرمان سری آ در سال ۱۹۹۵ شد. توانست با آرسنال لیگ برتر را در سال‌های ۱۹۹۷ ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ فتح کند، همچنین ۴ فتح جام حذفی و سه سوپرجام را با آرسنال به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد.

هنگامی که برای اینترمیلان توپ می‌زد توانست در سال‌های  ۲۰۰۶ ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ سری آ را فتح کند همچنین جام سوپر کاپ ۲۰۰۶ را با خود به خانه برد. با منچستر سیتی توانست جام حذفی ۲۰۱۰ را فتح کند.

بهترین هافبک دفاعی تاریخ آرسنال

اوج درخشش او با تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ با آن تیم مخوف در کنار بزرگان تاریخ فرانسه بود. با تیم ملی کشورش فاتح جام جهانی ۱۹۹۸ و نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد. او توانست جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۰ و همچنین جام فدراسیون‌های ۲۰۰۱ را به دست آورد.

در طول دوران بازی خود ۴۹ بازی برای تیم کن انجام داد و دو گل زد. برای آث میلان دوبار بیشتر به میدان نرفت بدون گل زده. توانست ۲۷۹ بار پیراهن آرسنال را به تن کند و در این دوران ۳۱ گل برای این تیم به ثمر برساند.

برای تیم یوونتوس ۳۱ بار به میدان رفت و در این دوران ۵ گل به ثمر رساند. ۶۷ بار پیراهن اینترمیلان را به تن کرد و در این دوران توانست ۶ گل برای این تیم بزند. آخرین تیم او منچستر سیتی بود که برای این تیم هم ۲۸ بار به میدان رفت و توانست سه گل در تاریخ این تیم ثبت کند.

منبع : آرسنال

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.