نگهداری گل ارکیده

نگهداری گل ارکیده

نگهداری گل ارکیده یکی از محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی در دنیا. فصل گلدهی این گیاه بین ۳ تا ۶ ماه می‌باشد که آن بستگی به مراقبت‌های خانگی شما دارد. معمولاً گل‌های این گیاه به رنگ سفید و ارغوانی و زرد و صورتی می‌باشد.

ماندگاری گل در آپارتمان

سعی کنید که گیاه را در مقابل باد کولر یا دستگاه‌های تهویه هوا قرار ندهید از گذاشتن آن در کنار دستگاه‌های گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ خودداری کنید هوای خیلی گرم یا سرد باعث شوک به گیاه خواهد شد.

چقدر عمر میکند

کوددهی به این گیاه زمان خاص خود را دارد و شما نباید در زمان گلدهی به این گیاه کود بدهید یا اینکه گلدان آن را تعویض کنید. دمای نگهداری آن تقریباً ۲۴ درجه سانتیگراد می‌باشد.

فصل گلدهی

هنگامی که غنچه‌های گیاه خشک می‌شود یعنی اینکه به گیاه کود داده نشده است و بوته های گل ضعیف می‌باشند. توجه داشته باشید شوک‌های دمایی یا رطوبتی هم باعث غنچه سوزی گیاه می‌شود.

آبیاری گل در گلدان

این گیاه می‌تواند تا سال‌های زیادی به شما گل بدهد. بعد از اینکه گلدهی گیاه تموم شد به آن برای یک ماه استراحت دهید یعنی نیازی به کوددهی ندارد و فقط باید گیاه را آبیاری نمایید.

کود مناسب برای گل

کودهای مخصوص این گیاه به سختی پیدا می‌شود شما می‌توانید کود ۳ – ۲۰ را جایگزین کود مخصوص ارکیده کنید. توجه داشته باشید که گل ارکیده نسبت به کودهای قوی بسیار حساس می‌باشد.

راز ماندگاری

ریشه‌های این گیاه هم به نور و هوا نیاز دارد. اگر آن را درون گلدان تیره قرار می‌دهید سعی کنید برای چند ساعت آن را از گلدان خارج کنید تا نور و هوا به ریشه‌ها برسد. زمانی که گیاه دارای گل می‌باشد از دادن کود خودداری کنید.

منبع فال و خواب

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.