مدل سفره هفت سین

مدل سفره هفت سین

سفره هفت سین به صورت سنتی در نوروز و شروع سال نو پهن می‌شود. معمولاً اعضای خانواده لحظه سال تحویل بر دور این سفره می نشینند.برای مشاهده تاریخچه کامل و دیدن مدل سفره هفت سین در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مدل سفره هفت سین ۱۴۰۲

سیب: یکی از هفت سین های سفره سیب است که نماد تندرستی و سلامتی می باشد و از آن برای تندرستی اعضای خانواده و در امان بودن از گزند ها و آسیب ها استفاده می نمایند.

مدل سفره هفت سین جدید

سبزه: سبزه نماد حیات و شادابی می باشد. و از این هفت سین زیبا به منظور داشتن سالی پر انرژی و باطراوت استفاده می کنند.

مدل سفره هفت سین جدید و شیک

سمنو: سمنو را قبل از شروع سال جدید با استفاده از جوانه گندم می پزند و آن را نشانه خیر و برکت میدانند. بر این باورند که استفاده از آن باعث افزایش نعمت و برکت در زندگی می شود.

مدل سفره هفت سین با چوب

سرکه: از سرکه برای در امان ماندن از سحر و جادو و چشم بد استفاده می‌کنند و آن را نماد جاودانگی می دانند.

مدل سفره هفت سین با جام شیشه ای

سیر: سیر سمبل اهورا مزداست و به خاطر داشتن خواص دارویی بی نظیر سیر، آن را مظهر سلامتی می دانند. بر این باورند استفاده از آن بر روی سفره باعث در امان ماندن از بیماری ها می شود.

مدل سفره هفت سین سنتی

سکه: همانطور که از نامش پیداست نماد رزق و روزی بیشتر است. برای اینکه در سال جدید از درآمد بیشتری برخوردار باشند و روزی آنها بیشتر شود از سکه استفاده می کنند.

تزیین سفره هفت سین سنتی ایرانی

سماق: نماد صبر و استقامت است و از آن بر روی سفره استفاده می‌کنند تا در سال جدید در برابر سختی ها صبر و استواری بیشتری از خود به خرج دهند.

تزیین سفره هفت سین با ظروف یکبار مصرف

سنجد: آن را نماد عشق می‌دانند و برای اینکه علاقه و محبت در میان اعضای خانواده بیشتر از قبل باشد سنجد را بر روی سفره هفت سین قرار می‌دهند.

سفره هفت سین مدرن

جغرافیای جشن نوروز چیست؟ به مناطق و کشورهایی که نوروز در آن جشن گرفته می شود جغرافیای جشن نوروز می گویند.

سفره هفت سین عروس

به جز ایران در کشورهایی مانند عراق و هند و افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان و آذربایجان و روسیه و قزاقستان و قرقیزستان نوروز را جشن می گیرند.

سفره هفت سین به انگلیسی

کشورهایی نظیر آلبانی و ترکیه و ترکمنستان و سوریه و گرجستان و پاکستان و مقدونیه شمالی مانند ایران جشن نوروز را برگزار میکنند.

سین های هفت سین نماد چیست

منبع: گلدون من

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.