طرز تهیه شامی کباب مرغ

طرز تهیه شامی کباب مرغ خوشمزه و مجلسی دونفره

شامی کباب مرغ را به راحتی و با رعایت تمام نکات مهم برای پخت این غذا در منزل تهیه کنید و در کنار یک ته چین دونفره این خوراک مرغ خوشمزه را سرو نمایید .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه شامی کباب مرغ

  • سینه مرغ نصف ۱عدد
  • سیب زمینی ۲عدد
  • پیاز ۱عدد بزدگ
  • سیر ۱حبه
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، دارچین، ادویه مرغ
  • روغن سرخ کردنی به قدرنیاز
دستور پخت

طرز تهیه شامی کباب مرغ

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب مرغ سینه مرغ را درون چرخ گوشت ریخته پس از چرخ کردن گوشت مرغ و سیب زمینی ها را هم با رنده ریز رنده کرده ، پیاز را هم جداگانه رنده کنید ، مواد را با هم مخلوط کنید ، حالا سیر ها را له کنید و با مواد بخوبی مخلوط نمایید .

مرحله دوم

حالا می توانید ادویه های مورد نظر را به مایه شامی کباب اضافه نمایید ،مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و مزه دار شود .

مرحله سوم

حالا نوبت سرخ کردن غذاست ، مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و پس از اینکه داغ شد از مایه برداشته با دست آن را حالت دهید و درون ماهیتابه به آرامی پهن کنید ، دو طرف کتلت مرغ را بخوبی سرخ کنید تا کاملا برشته شود .

مرحله چهارم

حالا برای سرو کردن این غذا پس از اینکه درون سینی قرار دادید با سیب زمینی سرخ شده برش های نازک گوجه فرنگی و خیار شور همراه با فلفل دلمه ای و پیاز و سبزی خوردن تازه تزیین کنید از آبلیمو و سس گوجه فرنگی هم به عنوان چاشنی استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.