طرز تهیه شربت آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو خانم گل آور بدون شکر و خواص آن در بارداری

شربت آلبالو خوش رنگ و خوش طعم را با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت شربت خانگی تهیه کنید و از مصرف آن در فصل گرم تابستان لذت ببرید .

مواد لازم برای تهیه شربت

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

  • آلبالو یک کیلو
  • شکر یک کیلو و دویست و پنجاه گرم
  • آب دو و نیم پیمانه
دستور پخت

طرز تهیه شربت آلبالو

مرحله اول

اگر می‌خواهید شربت آلبالو خوشرنگ و خوش طعمی داشته باشید پس از شستن میوه ها آنها را درون قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد پس از ۵ دقیقه جوشیدن اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای پخت این است که از هم زدن مواد در هنگام جوشیدن خودداری کنید . این کار باعث له شدن میوه ها و در نتیجه کدر شدن رنگ شربت میشود . در این مرحله ظرف را از صافی رد کنید تا میوه ها و آب آن جدا شوند .

مرحله سوم

حالا آب آلبالو را درون قابلمه ریخته و به آن شکر را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برای مدت زمان ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بجوشد پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد کف های روی آن را بگیرید تا شربت خانگی شما پس از پخت شفاف و خوشرنگ شود .

مرحله چهارم

پس از اینکه به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شد درون شیشه های مورد نظر بریزید . حالا آلبالوهایی را که از صافی رد کرده بودید را باید خشک کنید برای این کار روی سینی را با سلفون پوشانده و پس از آن نمک اضافه کنید ، میوه ها را روی سینی ریخته و درون آفتاب قرار دهید تا خشک شوند .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.