طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی

طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی با ثعلب و بدون خامه امکان پذیر است ؟

بستنی توت فرنگی خانگی خوشمزه و مجلسی را همراه با خامه و شیر و پودر ژلاتین با دستور پخت بسیار ساده تهیه کنید و از خوردن آن در کنار کیک خانگی و اعضای خانواده در فصل گرم سال لذت ببرید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه بستنی توت فرنگی

  • توت فرنگی ۴۰۰ الی ۵۰۰گرم
  • شکر نصف لیوان
  • خامه صبحانه(پاکت صورتی)۱۵۰الی ۲۰۰گرم
  • شیرنصف لیوان
  • پودر ژلاتین ۱ ق غ(قابل حذف)
دستور پخت

طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی

مرحله اول

برای تهیه بستنی توت فرنگی خانگی خوشمزه و خوش رنگ ، میوه ها را درون ظرف آب ریخته برای مدت زمان ۲۰ دقیقه سپس آن ها را شسته و در قطعات کوچک خرد کنید ، حالا باید میوه ها را درون فریزر قرار دهید برای حداقل ۳ ساعت تا کاملا منجمد شوند .

مرحله دوم

حرکت بعدی شما مخلوط کردن شیر و ژلاتین میباشد ،مواد را در حدی که حالت اسفنجی پیدا کند با هم مخلوط کنید ، ظرف آن را بر روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا رقیق شود ، اضافه نمودن ژلاتین به بستنی مقاومت آن را در برابر گرما و آب شدن بیشتر خواهد کرد .

مرحله سوم

در مرحله بعد توت فرنگی یخ زده را با شکر مخلوط کنید ، سپس همراه با خامه و شیر درون میکسر ریخته و با هم مخلوط کنید ، تا یکدست شوند . اکنون مایه بستنی خانگی شما آماده شده است . حالا تمام مواد را با هم مخلوط کرده و درون ظرف رویی بریزید .

مرحله چهارم

ظرف را برای دو ساعت درون فریزر قرار دهید سپس آن را خارج کرده و مواد را هم بزنید این کار را در پنج الی شش نوبت تکرار کنید این کار از یخ زدگی بستنی خوشمزه جلوگیری میکند و باعث هم دما شدن آن با فریزر میشود . بعد از انجام مراحل بالا در آخرین نوبت بستنی را فریز کنبد .

مرحله پنجم

اکنون بستنی خانگی شما آماده برای سرو شده است ، نکات تهیه بستنی ، اگر می‌خواهید بستنی شما تیره رنگ شود توت ها را بپزید ، برای شیرین شدن از عسل هم میتوانید استفاده کنید . مواد را با دست و یا هم زن میتوانید میکس کنید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.