طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی دونفره ساده بدون استفاده از فر گاز و ماکروفر

چیز کیک ژاپنی یک عصرانه خوشمزه و سبک مجلسی است ، برای پخت این کیک جذاب و بسیار خوش طعم نیاز به هنر و زمان زیادی ندارید و به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژاپنی

  • تخم‌مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲۵ گرم
  • پودر نشاسته ۱۰ گرم
  • پنیرخامه‌ای ۱۳۰ گرم
  • شیر ۸۵ گرم
  • شکر ۶۵ گرم
  • کره ۴۰ گرم
دستور پخت

‌طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه و مجلسی اولین کاری که می کنید این است که فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید سپس درون یک قابلمه آب ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد پس از آن زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید .

مرحله دوم

در این مرحله زرده ها را با همزن بالونی بزنید تا از هم باز شوند درون یک ظرف جداگانه پنیر خامه‌ای و شیر را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کمی گرم شود ، به آن‌ها کره را اضافه کنید هنگامی که ۹۰% کره ذوب شده بود ظرف را از روی حرارت بردارید .

مرحله سوم

اجازه دهید تا کره با دمای خود مایه کاملا ذوب شود ، مایه پنیر را با زرده های تخم مرغ مخلوط کنید سپس روی آن آرد و نشاسته را الک نمایید . در مرحله بعد شکر را در صنوبر به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم زده تا مرنگ نرم و لطیفی آماده کنید .

مرحله چهارم

اکنون باید مرنگ را در سه نوبت به مایه چیز کیک خوشمزه اضافه کنید . قالب مورد نظر را آماده کرده و کف و جداره‌های آن را با کاغذ نسوز بپوشاند حالا نوبت اضافه کردن مایه کیک به قالب می باشد ، قالب را هم در سه نوبت به زمین بکوبید تا هواگیری شود .

مرحله پنجم

قالب را درون سینی با دیواره های بلند قرار دهید و یک سوم سینی را آب کنید ، سینی را برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه درون فر قرار دهید سپس حرارت را بر روی ۱۴۰ درجه قرار داده و اجازه دهید تا برای ۴۰ دقیقه بپزد اگر روی کیک خانگی رنگ نگرفت گریل را برای یک دقیقه روشن نمایید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.