طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر اسفنجی درون قابلمه و بدون فر و همزن

کیک بدون بیکینگ پودر را برای در خانه تهیه کنید و برای تولد و مناسب های شاد استفاده نمایید ، این کیک برای خامه کشی مناسب است و اگر با دقت آن را تهیه کنید حالت پنبه ای و اسفنجی خواهد داشت

مواد لازم برای پخت کیک

مواد لازم برای تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

  • ۳ تخم مرغ⠀
  • یک پنس نمک⠀
  • ۱/۲ ق چ سرکه سفید⠀
  • ۹۰ گرم شکر (۱/۳ پیمانه + ۲ ق غ)⠀
  • ۶۵ گرم آرد کیک(۱/۲ پیمانه+ ۱ ق غ) و یا آرد سفید⠀
  • ۱ قاشق غذاخوری شیر⠀
  • ۳ ق غ روغن⠀
  • ۱/۲ ق چ وانیل⠀
  • ۲ ق غ پودر کاکائو⠀
دستور پخت

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

مرحله اول

اگر دوست دارید در خانه کیک بدون بیکینگ پودر تهیه کنید ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا کنید ، حالا زرده ها را درون کاسه ریخته و با نمک مخلوط کنید ، سفیده ها را هم جداگانه با همزن برای مدت زمان ۴۵ ثانیه هم بزنید .

مرحله دوم

حالا در این مرحله سرکه را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید این کار باعث می‌شود در پایان بافت کیک اسفنجی شود . دوباره سفیده را مخلوط کنید و شکر را هم به تدریج و آهسته به آنها اضافه نمایید و تا زمانی که سفیده فرم بگیرد به هم زدن ادامه دهید .

مرحله سوم

حالا زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید ، آرد را الک کرده و به آرامی به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید ، مواد را لبیک به صورت دورانی هم بزنید ، شیر و روغنی را که با دمای محیط همدما هستند را درون کاسه ای جداگانه مخلوط کرده سپس به آنها وانیل و پودر کاکائو را اضافه کنید .

مرحله چهارم

این مواد را به مایع کیک اضافه کنید و با لیسک به خوبی مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند . حالا کف قالب مورد نظر خود را با کاغذ روغنی پر کنید و پس از آن چرب نمایید . فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

اگر می‌خواهید این کیک بدون فر تهیه کنید درون قابلمه آب ریخته و اندازه دو بند انگشت کف قابلمه چهار ، پایه فلزی قرار دهید قالب را روی آن قرار داده و با فویل آلومینیومی روی قالب را ببندید اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم کیک بپزد .

مرحله ششم

روش تهیه نمودن آرد مخصوص پخت کیک خانگی ، از یک پیمانه آرد ۲ قاشق غذاخوری جدا کنید و به جای آن ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه نمایید ، آرد را به خوبی مخلوط کرده و پس از آن برای ۳ مرحله الک کنید تا کاملا یکدست و آماده شود .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 خرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.