طرز تهیه کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو

کمپوت زردآلو خوشمزه را بدون استفاده از افزودنی های غیرمجاز در منزل تهیه کنید با این روش پخت میتوانید برای بلندمدت از کمپوت ها استفاده کنید با این روش پخت انواع کمپوت میوه را می توانید بپزید .

مواد لازم برای تهیه کمپوت

مواد لازم برای تهیه کمپوت زردآلو

  • زردآلو ۱ کیلو
  • شکر ۲۵۰ گرم
  • آب ۳ پیمانه
  • شیشه با درب فلزی
دستور پخت

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت زردآلو خانگی باید از شیشه های استفاده کنید که دارای درب فلزی هستند ترجیحا از شیشه‌های نو استفاده کنید ، میوه ها را شسته و سپس آنها را با چاقو به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های زردآلو را جدا کنید .

مرحله دوم

حالا میوه ها را درون ظرف ریخته و شیشه ها را پر کنید ، در مرحله بعد شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و زمانیکه داغ شد و به مرحله جوشیدن رسید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط شربت خنک شود

مرحله سوم

هنگامی که شربت خنک شد آن را درون شیشه ها ریخته و ظرف ها را پر کنیم درب شیشه ها را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد ، حالا یک قابلمه بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را پر از آب ولرم کنید شیشه ها را به صورت سر و ته داخل قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا شیشه ها در همان حالت بمانند ، سپس اجاق گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب گرم شود شیشه ها را هم بچرخانید توجه داشته باشید که شیشه ها باید کاملا داخل آب قرار بگیرند ، حرارت زیاد باعث شکستن شیشه ها کمپوت خانگی میشود .

مرحله پنجم

باید آب آرام آرام گرم شود و زمانی که به نقطه جوش رسید باید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه ندهید تا آب بجوشد .  شیشه ها را از درون قابلمه خارج کرده و آنها را به صورت سر و ته قرار دهید روی یک حوله تا خنک شوند .

مرحله ششم

حالا شیشه هایی را که هوا رد می‌کنند و صدا می‌دهند باید جدا کنید چون آنها هوا کشیده اند و دیگر به درد کمپوت و نگهداری برای بلندمدت نمی خورند ، باید آنها را مصرف کنید ، پس از سرد شدن شیشه ها آنها را در یک جای خنک میتوانید برای مدت دو سال نگهداری کنید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.