طرز تهیه دمپختک باقالی

طرز تهیه دمپختک باقالی یا دمی باقالی زرد بدون گوشت و مرغ با نیمرو

دمپختک باقالی یا دمی باقالی یک خوراک ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن برای استان تهران می‌باشد ، این غذا را بیشتر همراه با نیمرو سرو میکنند .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه دمپختک باقالی

  • برنج ۳ پیمانه
  • باقالی ۱۵۰ گرم
  • پیاز دوعدد متوسط
  • زردچوبه دو یا سه قاشق مربا خوری
  • نمک و فلفل و زعفران به مقدار لازم
  • رب دو قاشق غذا خوری
دستور پخت

طرز تهیه دمپختک باقالی

مرحله اول

برای تهیه دمپختک باقالی ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پیاز داغ ای را که آماده کردید کنار گذاشته سپس برنج را بخیسانید و به آن مقداری نمک اضافه کنید . باقالی ها را هم به صورت جداگانه بخیسانید .

مرحله دوم

پس از چند دقیقه که از خیساندن باقالی ها گذشت باقالی ها را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزند زمانی که آب داشت تمام می شد به آن‌ها زردچوبه و پیاز داغ و نمک و زعفران را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

مراقب باشید که باقالی ها زیاد به نشوند در هنگام پخت ، برنج را روی اجاق گاز گذاشته و زمانی که آب آن کم شد باقالی را به برنج اضافه کنیم به آرامی آنها را با هم مخلوط کنید برای خوشرنگ تر شدن خوراک باقالی می توانید مقداری رب به آن اضافه کنید .

مرحله چهارم

پس از انجام این مراحل درب قابلمه را گذاشته و حرارت را تا می‌توانید کمک کنید و اجازه دهید تا برنج به آرامی دم بکشد ، مدت زمان مورد نیاز برای دم کشیدن برنج بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید تا ته دیگ خوشمزه نسوزد .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.