طرز تهیه شیرینی ساده خانگی

طرز تهیه شیرینی ساده خانگی بدون فر خوشمزه و مجلسی زعفرانی برای ماه رمضان

شیرینی ساده خانگی بسیار کم هزینه می باشد و پخت این گونه از شیرینی‌ها بسیار بسیار راحت می باشد و به وسایل پیچیده و مواد اولیه گران قیمت نیاز نیست . از آن برای عصرانه در کنار چای و یا دمنوش های گیاهی استفاده کنید .

مواد لازم برای خوراک ۶ نفر

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساده خانگی

  • آرد شیرینی ۲۵۰ گرم
  • کره ۱۶۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • وانیل کمی
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • زعفران دم کرده غلیظ ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • ( اندازه مواد رو حتما باید وزن کنید)

دستور پخت

طرز تهیه شیرینی ساده خانگی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساده خانگی ابتدا کره را درون دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود سپس آن را همراه با پودر قند مخلوط کرده و با همزن هم میزنیم پس از انجام این کار به آن ها زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و تا زمانی که کرم رنگ شوند هم می‌زنیم .

مرحله دوم

حالا نوبت اضافه کردن آرد می باشد آرد را الک کرده و آرام آرام به مواد اضافه کرده و هم می زنیم اکنون زمان آن رسیده که زعفران را به مواد اضافه کنید و با لیسک آنها را مخلوط کنید . در این مرحله خمیر را با دست ورز می دهیم تا زمانی که بدست نچسبد .

مرحله سوم

توجه کنید که ورز دادن زیاد خمیر باعث میشود به روغن بیفتد اگر احساس کردید خمیر چسبنده است کمی آرد به آن اضافه کنید . هنگامی که خمیر آماده شد آن را با وردنه به قطر یک سانت پهن کنید ، حالا با قالب خمیر رو به شکل دلخواه برش بزنید .

مرحله چهارم

خمیر شیرینی نیاز به استراحت ندارد درون کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و و شیرینی‌ها را با فاصله و مرتب درون سینی قرار دهید شعر را از قبل با دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید و سینی را برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید .

مرحله پنجم

هنگامی که کمی زیره شیرینی ها تغییر رنگ داد اجاق گاز را خاموش کنید و تا زمانی که آن ها خنک نشده‌اند به سینی دست نزنید . برای پخت آن رنگ زعفران اصلاً نباید استفاده کنید . مدت زمان مورد نیاز برای پخت این شیرینی خانگی تقریباً یک ساعت می باشد .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.