تهیه مرغ شکم پر در دیگ

طرز تهیه و پخت مرغ شکم پر در دیگ ساده و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه مرغ شکم پر در دیگ و یا در فر نکات مخصوص خودش را دارد که اگر به خوبی این فوت و فن های ظریف آشپزی را رعایت کنید در پایان می توانید یک خوراک خوشمزه و مجلسی داشته باشید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر 

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر در دیگ

  • مرغ : یک عدد متوسط
  • پیاز : ۲ عدد متوسط
  • رب انار : ۲ ق غ
  • گردو: آسیاب شده ۲ق غ
  • زرشک : یک ق غ
  • آلو: چند عدد
  • نمک و آبلیمو: به میزان لازم
  • هویج: یک عدد
  • گوجه فرنگی : ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک ق غ
  • سیر : ۲ حبه
مراحل پخت

تهیه مرغ شکم پر در دیگ

مرحله اول

تهیه مرغ شکم پر در دیگ در قابلمه و درون فر روشهای مختلفی دارد برای پخت این غذا پس از اینکه مرغ را به خوبی تمیز کردید ، داخل شکم آن را باز کرده و آنرا تمیز می کنیم . توجه داشته باشید که نباید پوست مرغ را جدا نمایید .

مرحله دوم

حالا مرغ را درون آبکش قرار می دهید تا آب آن کاملاً خارج شود سپس مشغول آماده کردن مواد داخل شکم مرغ میشویم . برای این کار نصف پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و همراه با سیر رنده شده درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم .

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز ها سبک شد زرشک را اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن مواد نوبت اضافه کردن گردو و در پایان رب انار می باشد . مواد را با هم مخلوط کرده ، سپس نمک و زعفران آب کرده را اضافه میکنیم و برای چند دقیقه آنها را تفت میدهیم .

مرحله چهارم

در این مرحله شکم مرغ را باز کرده و درون آن را با آب لیمو و مقداری نمک پوشش میدهیم ، سپس چند ورقه گوجه فرنگی درون شکم مرغ گذاشته و سسی را که آماده کرده بودیم روی گوجه ها میریزیم دوباره گوجه اضافه کرده و در پایان شکم مرغ را با نخ و سوزن میدوزیم .

مرحله پنجم

اکنون بر روی سینه مرغ با چاقو چند سوراخ ایجاد میکنیم و و درون سوراخ ها را با نمک پر می کنیم ، نمک و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و سطح روی مرغ را کاملاً به آن آغشته میکنیم ، حالا مرغ را درون ماهیتابه گذاشته و اطراف آن را سرخ میکنیم .

مرحله ششم

درون یک دیگ کوچک ، پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با مقداری زردچوبه سرخ میکنیم سپس یک لیوان آب اضافه کرده و پس از آن مرغ را درون دیگ قرار می دهیم چند ورقه گوجه فرنگی روی مرغ چیده و هویج های خرد شده را درون قابلمه میریزیم .

مرحله هفتم

ابتدا حرارت را زیاد کرده و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا مرغ برای نیم ساعت بپزد . در این فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای و تا زمانی که مرغ بپزد، سس مخصوص خوراک مرغ را آماده می کنیم .

مرحله هشتم

برای این کار نیمی از پیاز را که مانده بود نگینی خرد کرده درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم ، زمانی که سبک شدند زردچوبه و رب را اضافه میکنیم پس از اینکه بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد یک لیوان آب و آلو ها و نمک و زعفران را اضافه میکنیم ، اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم سس آماده شود .

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه در دیگ را باز کرده و تمام قسمتهای مرغ را به این سس آغشته میکنیم و اضافه آن را درون دیگ میریزیم ، درب ظرف را بسته و اجازه میدهیم تا برای دو ساعت و با حرارت کم مرغ کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.